کاهش 45 درصدی مدت زمان تعمیرات اساسی در فازهای 9 و 10

افزایش تولید در مجتمع گاز پارس جنوبی با بهینه سازی و کاهش زمان تعمیرات اساسی انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: این پالایشگاه در فاصله سال های 92 تا 97 بازه تعمیرات اساسی خود را 16 روز کاهش داده است.

به گفته وی، این در حالی اتفاق افتاده که حجم کارهای تعمیراتی صورت گرفته در پالایشگاه پنجم در یک بازه زمانی در مقایسه با سایر پالایشگاه های مجتمع بیشتر بوده است.

خرمدل با بیان اینکه کاهش زمان تعمیرات باعث افزایش تولید محصولات پالایشگاه می شود، اظهار داشت: این موضوع صرفه اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای کشور دارد که با تلاش کارکنان فازهای 9 و 10 انجام شده است.

گفتنی است؛ فازهای‌ 9 و 10 مطابق طراحی به‌منظورتولیدروزانه‌ 50 میلیون‌مترمکعب‌گازطبیعی، 80 هزاربشکه‌میعانات‌گازی، 400
تن گوگرد و تولید سالانه‌ یک ‌میلیون ‌تن‌ اتان و یک‌ میلیون‌ و پنجاه‌ هزار تن‌گاز مایع‌ پروپان‌ و بوتان‌راه اندازی شده است که در حال حاضر با توجه به بهبود شرایط امکان تولید محصولات بیشتر را نیز داراست.

بر پایه این گزارش، افزایش تولید 16روزه با توجه به کاهش زمان تعمیرات اساسی می تواند منافع چشمگیری عاید کشور کند.
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در ادامه افزود: در تعمیرات سال جاری 93 درصد درخواست های بازرسی فنی انجام شده است که نسبت به میانگین مجتمع آمار بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه تعمیرات پالایشگاه در زمان برنامه ریزی شده انجام شده است، گفت: در تعمیرات سال 97 هیچ حادثه ناتوان کننده ای نداشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991244

وب گردی

وب گردی