دستگیری دزدان گاوصندوق خانه‌های شهرک غرب و سعادت آباد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق حرفه ای که اقدام به ربودن گاوصندوق از داخل منازل مسکونی در محدوده شهرک غرب و سعادت آباد کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ کیوان ظهیری در حاشیه حضور متهمان سرقت از منازل مسکونی در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در جمع خبرنگاران گفت: از حدود دو سال پیش مواردی از سرقت گاوصندق از منازل در مناطق شهرک غرب و سعادت آباد به پلیس اعلام شده بود که در پی آن تیمی ویژه در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به تحقیقات مأموران در این زمینه گفت: سارق یا سارقان کاملا حرفه ای و در شرایطی که امکان شناسایی شان وجود نداشت اقدام به سرقت از منازل کرده بودند، اما با این وجود ماموران سرنخ هایی از این سارقان به دست آوردند و سرانجام در روز پنجشنبه هفته گذشته با بهره گیری از منابع اطلاعاتی و شگردهای پلیسی این افراد را در حین انجام سرقت در یکی از منازل شناسایی کردند.

ظهیری با بیان اینکه مجوزهای لازم برای دستگیری این افراد اخذ شد، گفت: تیمی ویژه از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب به محل اعزام شده و برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند که در این حین سارقان پا به فرار گذاشته و تعقیب و گریز میان ماموران و این افراد آغاز شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان اقدام به فرار کردند؛ اما پس از چند دقیقه تعقیب و گریز متوقف شدند، تصریح کرد: هنگام دستگیری این افراد آلات و ادوات سرقت نیز از آنان کشف و ضبط شد که به همراه متهمان به کلانتری برده شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان در کلانتری گفت: دو متهم پس از انتقال به کلانتری ابتدا منکر هرگونه سرقت شدند اما در تحقیقات تکمیلی و مشاهده مدارک موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرده و اعلام کردند که با سرقت گاوصندوق ها از هر خانه حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان سرقت کرده اند.

ظهیری با بیان اینکه تاکنون ۳۰ شاکی از سوی ماموران کلانتری شناسایی شده اند، گفت: این افراد هر دو از مجرمان سابقه دار هستند و حتی یکی از متهمان حدود یک ماه است که از زندان آزاد شده و دوباره اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته بود.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم با هماهنگی های قضائی در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

ظهیری درباره خانه هایی که بیشترین سرقت ها از آن انجام شده بود، نیز گفت: اکثر این خانه ها فاقد حفاظ های ایمنی و دزدگیر بودند و سارقان نیز با سوءاستفاده از همین امر اقدام به سرقت کرده بودند.

انتهای پیام

کد خبر: 991256

وب گردی

وب گردی