مدیران صنعتی به فکر و تولید علم دانشگاهی اهمیت دهند

معاون اداری مالی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: مدیران صنعتی به فکر و تولید علم دانشگاهی اهمیت دهند.

حبیبی معاون اداری مالی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه از دیر باز مطرح بوده است، در حال حاضر باید درجه وابستگی این ارتباط مورد بررسی قرار گیرد که تا چه اندازه ای دو طرف در این ارتباط هماهنگ عمل کرده و برای رسیدن به هدف عالی خود تلاش می کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از نظر تولید فکر بسیار مناسب است به طوری که ما موارد جدیدی را در آن مشاهده کردیم، اما باید توجه داشت تولید فکر باید در کنار خود و به طور هم زمان تولید تکنولوژی را مد نظر گیرد و پس از آن باید تکنولوژی تجاری شود به شرطی اینکه تجارت آن قابل رقابت باشد. در صورتی که این چهار مولفه در کنار یکدیگر قرار گیرند، مسیر صحیح طی شده است.

معاون اداری مالی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: برخی از موارد را در نمایشگاه مشاهده کردیم که تنها با تکیه بر فکر و برخی دیگر با تکیه بر تکنولوژی پیش رفته و در آن ها کمتر به مواردی مانند تجاری سازی توجه شده بود.

وی افزود: امیدوارم که چهار مولفه ای که پیش تر به آن اشاره شد، در کنار یکدیگر قرار گیرند و بتوانیم آنچه که منجر به کمک به بشریت خواهد شد را بتوان به تکنولوژی تبدیل کنیم. طبیعتا این تکنولوژی باید رقابتی شود و در دسترس عموم قرار گیرد،‌ این موضوع بسیار مهم است و انتظار می رود تمرکز صنعت و دانشگاه بر این موارد باشد و شاهد نتیجه خوبی باشیم.

حبیبی بیان کرد: علیرغم اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت ارزشمند است اما دو طرف برای تحقق آن تلاش نکرده اند در این راستا مدیران صنعتی باید به فکر و تولید علم دانشگاهی اهمیت دهند بنابراین باید اقداماتی در راستای ارتباط بیشتر این دو حوزه در نظر گرفت. در این راستا لازم است برنامه های پیشنهادی نهادها و افراد مختلف بیان شود، مدیران صنعتی نیز در صورتی که بدانند چنین فضایی وجود دارد،‌تلاش می کنند در این زمینه پر رنگ تر عمل کرده و در فضاهای نمایشگاهی حضور پیدا کنند و تلاشی در راستای ایجاد ارتباط منطقی با دانشگاه ها داشته باشند.

ظفرجویان معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه عدم استقبال مناسب از نمایشگاه های حوزه صنعت گفت: نمایشگاه بانی توسعه تجارت و تولید به شمار می رود و قابلیت این امور در نمایشگاه ها وجود دارد در این راستا باید پیش از حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه، برنامه ریزی های لازم در راستای جذب مخاطبان صورت گیرد.

وی ادامه داد:‌ بخشی از این برنامه ها باید توسط مجریان شناسایی شود تا مخاطبان و ذی نفعان کارکردهای مختلف شناخته شوند، همان طور که می دانید تمامی افراد در راستای تولید فکر و تکنولوژی آگاه نیستند و نمی دانند که می تواند به حوزه صنعتی کمک کنند که چه ارتباطاتی را داشته باشند.

معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: مجریان باید بتوانند پیش از آغاز نمایشگاه ها مخاطبان خود را از طریق رسانه ها جذب کنند تا مخاطبان مرتبط با حوزه خود،‌ در نمایشگاه حضور داشته باشند. در حال حاضر بخشی از کارکردهای نمایشگاه ها بر اساس مخاطبان عمومی تنظیم می شود،‌ طبیعتا تلاش برای حضور این افراد نیز می توانند از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی صورت گیرد. همچنین جذب مخاطبان تخصصی را می توان از طریق ارتباط و کمک مجریان نمایشگاه محقق کرد.

وی بیان کرد: انشالله در برنامه های آتی از طریق مدیریت داخلی به مجریان ابلاغ می شود تا بتوانند فضایی فراهم کنند که مخاطبان مختلف در حوزه های کاری مختلف را جذب کنند، لازمه این امر این است که رسانه ها اطلاعات لازم را به مجریان نمایشگاهی ارائه دهند تا بتوانند جذب مخاطب مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991265

وب گردی

وب گردی