زنگ آغاز «ایران‌ساخت» سوم به صدا درآمد

ایران ساخت دوم به خط پایان رسید و امروز مراسم اختتامیه این رویداد در تالار وحدت با حضور مسئولان دولتی و جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت با حضور فعالان هنری رشته های مختلف به خط پایان خود رسید اما این پایان کار نیست بلکه آغاز و شروعی دوباره است تا هنرمندان فعالیت خود را برای ایران ساخت سوم آغاز کنند. ایران ساخت با همراهی هنرمندان رشته های مختلف هنری مسیری را طی می کند تا شاهد رونق حمایت از کالای ایران ساخت در سطح کشور باشیم.

این جشنواره در دومین دوره خود در 6 بخش هنرهای تجسمی، ادبیات، ایده بازار، دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و دانش آموزی برگزار شد و در طول 5 روز برگزاری جشنواره خانه هنرمندان میزبان جشنواره بود و برنامه های متنوعی از پخش فیلم و نمایش آثار برگزیده هنرهای تجسمی را شاهد بودیم.

نمایشگاه آثار برگزیده ایران ساخت دوم در حوزه هنرهای تجسمی از روز نخست جشنواره میزبان علاقمندان در گالری های بهار، نامی و تابستان بود. تصاویر و اثاری که همگی می خواهند «ایرانی، ایرانی بخر» را از شعار به عمل تبدیل کنند. آثاری که هر یک از زاویه ای روایتگر موضوع حمایت از کالای ایران ساخت است. عکاسانی که از لنز دوربین روایت خود از موضوع ایران ساخت را بیان می کنند و کاریکاتوریستی که با قلم خود ایران ساخت را به تصویر می کشد. همه این هنرمندان تلاش دارند تا با هنر خود مصرف کننده را به سوی خرید کالای با کیفیت ایران ساخت سوق دهند.

همچنین در بخش دیداری و شنیداری در زمان برگزاری جشنواره 3 فیلم کوتاه و 3 فیلم مستند به نمایش در آمد. برگزاری 5 کارگاه آموزشی از دیگر برنامه هایی بود که برگزار شد تا دانشجویان و علاقمندان با حضور در این کارگاه ها با نقش هنر و استفاده از آن در انتقال فرهنگ ایرانی بیش از گذشته آشنا شوند.

اما امروز مراسم اختتامیه این رویداد در تالار وحدت برگزار می شود، مراسمی که از برگزیدگان ایران ساخت با حضور مسئولان دولتی و جمعی از هنرمندان تقدیر می شود.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان در حال برگزاری است. مراسم اختتامیه این رویداد امروز ساعت 17 در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991273

وب گردی

وب گردی