دانشگاه آزاد در راستای اعتلای پژوهش، باید از پرداخت مالیات معاف شود

 استاد پژوهشگر برتر سال1397دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: اختصاص یک واحد پول ملی به پژوهش موجب بازگشت 30برابری سرمایه خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بردسیر، دکتر عمید خطیبی پژوهش را فرایندی سیستماتیک، گام‌به‌گام با رویکردی جدید عنوان کرد و افزود: در تقسیم بندی کلی، علوم به «مصرفی» و «تولیدی» دسته‌بندی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید بر اینکه کشور باید در زمره تولیدکنندگان علم قرار گیرد گفت: تمام آنچه بشر تاکنون به دست آورده، حاصل پژوهش است.

استاد پژوهشگر برتر سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های علمی و پژوهشی صورت گرفته خاطر نشان کرد: موشک نقطه زن فاتح و رادار غدیر بخش کوچکی از دستاوردهای عظیم علمی و تحقیقاتی کشور است.

خطیبی، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علم و پژوهش اشاره کرد و افزود: یک درصد اول مقالات برتر علمی در دنیا به ایران تعلق دارد.

وی به جایگاه خوب کشور در زمینه‌های تئوری و نظری علم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم جایگاه خوب ایران در زمینه تولید علم، در حوزه پیاده سازی و ارتباط با صنعت نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

استاد پژوهشگر برتر سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر تصریح کرد: در گذشته، دسترسی به اسناد علمی مشکل بود ولی هم‌اکنون به راحتی می‌توان به بسیاری از منابع و مقالات علمی جهان دست یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تاکید براینکه سیستم آموزشی کشور در حال بهبود است گفت: برای کمک به توسعه علم و پژوهش، دولت باید مراکز تحقیقاتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی را از پرداخت مالیات معاف کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند گفت: باید با شرکت بیشتر در تعاملات بین المللی، نظریات علمی خود را صادر کنیم و این مهم نیازمند همت دانشگاهیان، صنایع و دولت است./انتهای پیام

کد خبر: 991276

وب گردی

وب گردی