تمام تمرینات ورزشی برای بانوان مفید نیستند

تحقیقات جدید روانشناسی نشان می دهد که تمامی حرکات و تمرینات فیتنس و بدنسازی برای بانوان سازنده و مفید نیستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید روانشناسی نشان می دهد که تمامی حرکات و تمرینات رشته ورزشی فیتنس و بدنسازی برای بانوان سازنده و مفید نیستند. در همین راستا مربیان بدنسازی در این رابطه نقش بسیار مهمی در روحیه دادن به ورزشکاران و مخصوصا بانوانی که برای کم کردن وزن به باشگاه های ورزشی مراجعه می کنند، دارد.

بر اساس این مطالعه برخی از تمرین های فیتنس و بدنسازی تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن « عزت نفس » و « اعتماد به خود » در زنان دارد. در همین راستا مربیان بدنساز باید رفتار و سخنانی انگیزشی درباره قدرت و سلامت به شاگردان خود ابراز دارد و هیچ حرفی درباره ظاهرشان ، کم یا زیاد شدن وزنشان نزنند.

در همین راستا محققان دانشگاه « نورث ایسترن » ، آزمایشی 16 دقیقه ای را در یکی از کلاس های ورزشی انجام دادند. در این کلاس مربی مربوطه در حین تمرین تنها سخنانی درباره قدرت و سلامت و عزت نفس به تمرین کنندگان گفت و در پایان نتیجه این آزمایش بسیار جالب توجه بود.

در پایان بانوان شرکت کننده در کلاس با هر شکل و ظاهر بدنی حس بسیار مثبت و متفاوتی نسبت به بدن و وجود خود داشتند.

در مقابل در کلاس های دیگر که تنها به ظاهر و بدن و کم کردن وزن تمرکز شده بود زنان به شدت از ظاهر و بدن خود بدشان می آمد و احساس خجالت می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991284

وب گردی

وب گردی