دولت سوریه یک لیست تروریستی منتشر کرد

دولت سوریه فهرستی از حامیان تروریسم متشکل از ۳۰ تابعیت را منتشر کرد که در آن نام‌ نخست وزیر ترکیه و نخست وزیر مامورتشکیل دولت لبنان به چشم می‌خورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه الاخبار لبنان فهرست محلی هیات مبارزه با پول شویی و حمایت از تروریسم در سوریه را با استناد به دو قطعنامه 1267 و 1373 شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشرکرد.

این فهرست حاوی اسامی 615 نفر و 105 نهاد از 30 تابعیت عربی و غیرعربی است که محل فعالیت آنها در بیش از 12 کشور عربی و غیر عربی است.

روزنامه ال اخبار نوشت: بخش اعظم افراد متهم شده تابعیت سوری دارد و 58.5 درصد از مجموع افراد این فهرست را تشکیل می دهند.

اتباع سعودی با 67 نفر در رتبه دوم فهرست هستند و 10.8 درصد از مجموع افراد این فهرست را تشکیل می دهند و اتباع لبنانی با 42 نفر در رتبه بعدی قرار دارند و 6.8 درصد مجموع افراد فهرست را تشکیل می دهند.

روزنامه ال اخبار نوشت: فهرست بالا شامل شخصیت های سیاسی، نظامی، دینی، اجتماعی، بازرگانان، اساتید دانشگاه، قضات و شهروندان عادی است.

این روزنامه برخی از اسامی فهرست را فاش کرد و از کویتی ها به شافی العجمی مبلغ کویتی و عبدالعزیز السبیعی و 9 نماینده پارلمان یاد کرد.

اما شخصیت های سعودی مندرج در این لیست مبلغ دینی یا بازرگان یا استاد دانشگاه هستند.

به نوشته ال اخبار ، در این فهرست اسامی سیاستمداران لبنانی و علمای مشهور نیز به چشم می خورد که در صدر آنها سعد الحریری، ولید جنبلاط، سمیر جعجع، خالد الضاهر، عقاب صقر، داعی الاسلام الشهال و بلال دقماق قرار دارند.

اما ترکیه نیز بی نصیب نمانده است و صدر اسامی اتباع ترک مندرج در فهرست نام های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، احمد داود اوغلو نخست وزیر سابق و مبلغ نورالدین یلدیز و مراد پاشا قرار دارد.

اما در بین شخصیت های عراقی فهرست مسعود بارزانی و حارث سلیمان الضاری وجود دارد که سه سال پیش فوت کرد.

اتباع مصر نیز در این فهرست جا دارند و یوسف القرضاوی و محمد عبده ابراهیم از جمله آنها هستند.

به نوشته ال اخبار ، فهرست طولانی است و شامل اسامی شخصیت هایی از آسیا، آفریقا و اروپا است.

اما از اسامی شخصیت های سوری فاش شده که در فهرست آمده است، عبدالحکیم القطیفان هنرمند و ولید الزعبی بازرگان مقیم دبی است و در کنار آنها اسامی شماری از چهره های اصلی وابسته به گروههای مخالف و گروه های شناخته شده نیز در این فهرست وجود دارد.

ال اخبار درپایان گزارش خود یادآور شد که هدف قطعنامه های 1267 و 1373 شورای امنیت ، اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف کردن و خشکاندن حمایت مالی از تروریسم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991295

وب گردی

وب گردی