ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا، از اختلال در ترافیک جاده‌ای در برخی استان‌ها در ۱۰ دی ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعد از ظهر فردا سامانه‌ای بارشی از جنوب غرب و جنوب وارد کشور می‌شود و بارش باران همراه با وزش باد و در برخی مناطق رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود. در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۱۰ دی ماه) این سامانه تقویت می‌شود و علاوه بر این مناطق در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، مناطقی از خوزستان، به تدریج استان‌های کرمان، مناطقی از استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس وضع هوا دوشنبه (۱۰ دی ماه) بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس و در مسیرهای کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991299

وب گردی

وب گردی