ستاری: باید با حمایت از ایده‌ها و استارتاپ‌ها آنها را به سمت تجاری‌سازی سوق داد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بابیان این‌که در حال حاضر حمایت‌های ما بیشتر روی شتاب دهنده‌ها متمرکز است و  روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود، گفت: این موضوع در بخش‌های مختلف متفاوت بوده و مهم‌تر از همه این‌که بتوانیم حمایت‌های خود را از ایده‌ها و تشکیلات تازه پیاده‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی،فرهنگی و هنری ایران ساخت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که حمایت‌ از استارتاپ‌های فرهنگی و هنری به چه صورتی است، گفت: در حال حاضر حمایت‌های ما بیشتر روی شتاب دهنده‌هایی متمرکز است و روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود و همین موضوع نشان می‌دهد که قطعا در ادامه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. در همین راستا اکنون برنامه خلاق را راه‌اندازی کردیم که در آنها هم تسهیلات خوبی به این شتاب‌دهنده‌ها داده می‌شود.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز، مبنی براین‌که حمایت‌های کلی معاونت به خصوص در بخش استارتاپ‌های تازه به چه صورت است، گفت: این موضوع در بخش‌های مختلف متفاوت بوده و مهم‌تر از همه این‌که بتوانیم حمایت‌های خود را از ایده‌ها و تشکیلات تازه پیاده‌سازی کنیم به غیر از حمایت‌های مالی که در این بخش وجود دارد، حمایت‌هایی در نظر گرفته شده که سبب می‌شود آنها کارشان را ادامه دهند و حتی آن را تجاری کنند.

ستاری در پایان درباره میزان رضایت خود از بودجه اعلام شده برای معاونت علم و فناوری گفت: به هرحال بودجه‌ای تعیین شده و ما هم باید از هر نظری که دولت دارد دفاع کنیم.

ستاری همچنین درباره وضعیت آیین‌نامه فعالیت استارتاپ‌های حوزه بیمه نیز توضیح داد: ما با بیمه در این حوزه همکاری می‌کنیم؛ ولی در حال حاضر شرکت و استارتاپ‌ها برای فعالیت در حوزه بیمه نباید مشکلی داشته باشند. همان‌طور که اکنون در حال توسعه پیدا کردن هستند. آیین‌نامه آنها نیز در اختیار خود بیمه بوده که باید آن را انجام دهد ولی در حال حاضر که آیین‌نامه هم وجود ندارد، استارتاپ‌ها در حوزه بیمه مشکلی ندارند و می‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991307

وب گردی

وب گردی