رد درخواست فرانسه و آلمان توسط روسیه

وزارت خارجه روسیه درخواست فرانسه و آلمان برای آزادسازی سربازان اوکراینی بازداشت شده توسط مسکو را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون»، رییس جمهوری فرانسه در یک بیانیه مشترک نقض حقوق بشر در کریمه توسط روسیه و «کنترل دریایی توام با سوء استفاده» آنها در دریای آزوف را محکوم کردند. آنها همچنین خواستار آزادی ۲۴ سرباز اوکراینی شدند که در درگیری ماه گذشته در تنگه کرچ بازداشت شده‌ بودند.

در متن بیانیه مشترک مرکل و ماکرون آمده است: «ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شده‌ها و عبور و مرور آزادانه و بدون محدودیت کشتی‌ها در تنگه کرچ هستیم. آنها باید بتوانند جشن کریسمس و سال نو میلادی را در کنار خانواده خود سپری کنند.» جشن شب سال نو میلادی و کریسمس ۷ ژانویه در اوکراین و روسیه جشن گرفته می‌شود».

اما وزارت امور خارجه روسیه به صراحت این تقاضا را رد کرده است. این وزارتخانه همچنین این درخواست را «ناخوشایند» توصیف کرده و غرب را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «متاسفیم که در بخش دوم بیانیه که در پاریس و برلین تنظیم شده روسیه به نقض حقوق بشر در کریمه و تشدید تنش در دریای آزوف و تنگۀ کرچ متهم شده است. بیانیه مشترک آنها ما را با خواسته‌های غیرقابل قبول مواجه کرده است.»

انتهای پیام /

کد خبر: 991330

وب گردی

وب گردی