بازخوانی فتنه 88 با رویکرد شباهت‌های فتنه 88 با جنگ جمل

حماسه نهم دی و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.

به گزارش ایسکانیوز، حماسه نهم دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند.

در این یادداشت مختصر با رویکرد بیان شباهت های فتنه 88 با جنگ جمل به صورت تیتروار اشاره می شود. امیدوارم مردم بصیر و با معرفت ایران اسلامی مخصوصا دانشگاهیان عزیز اهمیت این روز تاریخی و به یاد ماندنی را سرلوحه آگاهی ها و استنباط صحیح از مسائل سیاسی و درک عمیق آن قرار دهند و در تنویر افکار عموم مردم در محافل و مجالس مختلف بکوشند تا برداشتی صحیح از عمق فاجعه فتنه 88 به مردم ارائه شود تا در تشخیص فتنه های دیگر که نظام و انقلاب ما را تهدید می کنند، دچار اشتباه نشوند.

1- بنای فتنه 88 و جنگ جمل، نفاق بود.

2- عمق فاجعه فتنه 88 از لحاظ استراتژی سخت تر و خطرناک‌تر از 8 سال دفاع مقدس بود به لحاظ اینکه دشمن در لباس دوست وارد شده بود و تشخیص حق از باطل برای عموم مردم سخت تر بود، همانگونه که در جنگ جمل مشابه همین جریان اتفاق افتاد.

3- جنگ جمل که در سال 36 هجری اتفاق افتاد، اولین جنگی بود که بعد از ظهور و تأسیس اسلام دو طرف جنگ را مسلمانان تشکیل می دادند که این اتفاق در فتنه ی 88 تکرار شد و بعد از 31 سال از تاسیس انقلاب اسلامی اولین درگیری بود که بین نیروهای انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

4- کسانی که در جنگ جمل شرکت کرده بودند از قطار اسلام پیاده شدند و امتحان خوبی ندادند و به اصطلاح رفوزه شدند؛ همچنین تشکیل دهندگان و راه اندازان فتنه ی 88 را عواقب شومی بود که شرمنده مردم و انقلاب شدند همچنان که در جنگ جمل سیف الاسلام ها نتوانستند امتحان پس بدهند، در فتنه 88 هم سیف الانقلاب ها نتوانستند نمره قبولی از مردم بگیرند و مردود شدند.

5- رمز پیروزی و موفقیت شکست خوردگان هر دو جریان ( جنگ جمل وفتنه 88) داشتن بصیرت و آگاهی بود که متاسفانه نتوانستند کسب کنند.

6- دوست داران و هواداران هر دو گروه باطل در جریان جنگ جمل و فتنه 88 کوشیدند و می کوشند تا حوادث را به گونه ای بازخوانی کنند تا اعتبار رهبران باطل هر دو جریان مخدوش نشود و همواره تاریخ از آنها بعنوان انسان‌های لایق یاد کند که به این نیت خود نرسیدند و تاریخ و مردم گواه این ادعاست.

7- در جنگ جمل به امام معصوم (حی و حاضر) حضرت علی بن ابیطالب (ع) اهانت ها و تهمت ها زدند. در 6 دی‌ماه 88 هم در راستای فتنه ی 88 در روز عاشورا، هلهله کنان و پایکوبان و رقص کنان کتیبه های عزاداری و پرچم های عزای امام حسین (ع) را به آتش کشیدند و به دسته های عزاداری هتک حرمت کردند.

8- اساس شکل گیری جنگ جمل اعتراض به انتخاب علی (ع) بعنوان خلیفه مسلمین بود و اساس فتنه ی 88 هم اعتراض به نتیجه ریاست جمهوری بود.

9- در جنگ جمل و فتنه ی 88 تشکیل دهندگان آن جزو افرادی بودند که خودشان از مؤسسان اسلام و انقلاب بودند.

10- هر دو جنگ جمل و فتنه 88 در دهه سوم از تاسیس اسلام و انقلاب اتفاق افتاد. جنگ جمل در سال 36 هجری قمری و فتنه ی 88 در سال 31 از تاسیس انقلاب اسلامی بود.

11- نتیجه هردو جنگ جمل و فتنه ی 88 بی آبرویی گروه باطل و سرافرازی گروه حق بود.

12- سران فتنه ی 88 و جنگ جمل هیچکدام از اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی نکردند.

13- سران فتنه ی 88 و جنگ جمل با احترام به منزلشان برگردانده شدند.

14- اسم رهبران گروه حق در جنگ جمل و فتنه ی 88 علی بود. در جنگ جمل علی (ع) و در فتنه ی 88 سیدعلی خامنه ای.

به امید اینکه شیعیان و منتظران حضرت صاحب الامر (عج) همواره از انسانهای با بصیرت و با معرفت باشند.

اللهم عجل لولیک الفرج

کد خبر: 991341

وب گردی

وب گردی