«پورتوریکو» حیات خلوتی برای آمریکا

مستند «حیاط خلوت آمریکا» که به کنداکتور هیسپان تی وی رسیده است، به بررسی شرایط سیاسی سه کشور کلمبیا، پاناما و پرتریکو و دخالت ها و سواستفاده های سیاسی، نظامی و فرهنگی آمریکا در این سه کشور می پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، این مجموعه، محصول واحد مستندسازی پرس تی وی است که تک قسمت مربوط به «پرتوریکو» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی آماده پخش شده است.
فرناندو لوسنا، کارگردان این مجموعه مستند، در بخش پورتریکو، ابتدا به بررسی تاریخی وقایعی می پردازد که منجر به سلطه غیر قانونی آمریکا بر این کشور شده است. سپس با استفاده از گزارش ها و مدارکی، فعالیت های غیر قانونی FBI در این کشور را نشان می دهد و اینکه این گونه فعالیت ها چگونه باعث محکومیت و رفتار خشونت آمیز در قبال فعالان استقلال طلب شده است.
در ادامه این مستند به سراغ سیاست مدارانی که در انتخابات و به صورت قانونی به قدرت رسیده بودند و برای استقلال طلبی فعالیت می کردند، رفته و نشان می دهد که همگی مورد بازجویی های نا عادلانه قرار گرفته اند و چگونه آمریکا تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از استقلال این کشور انجام داده است.
مستند ««حیاط خلوت آمریکا: پورتوریکو» (America’s Backyard: Puerto Rico) محصول سال 2014 در مدت زمان 25 دقیقه، دوشنبه 10 دی ماه ساعت 8:30 از هیسپان تی وی پخش و ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

کد خبر: 991349

وب گردی

وب گردی