پیام حماسه 9 دی، بصیرت، ولایتمداری و زمان شناسی ملت ایران است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیام حماسه نهم دی، بصیرت، ولایتمداری و زمان شناسی مردم ایران اسلامی است که همیشه می تواند حافظ میهن اسلامی و ارزش های الهی باشد.

به گزارش ایسکانیوز از نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: نهم دی که در تقویم ملی کشور به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده، روز شکل گیری یک حماسه بزرگ انقلابی در جمهوری اسلامی ایران است. در حقیقت نهم دی، ‌نقطه عطفی در تحولات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: واکنش طبیعی امت اسلامی و ولایتمدار و بابصیرت در چنین روزی ظهور و بروز یافته است. نهم دلیل به عنوان یک حرکت خودجوش مردمی و انقلابی، یادآور حماسه های سال 57 و بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای حفظ، استمرار و استحکام انقلاب اسلامی است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: سال 88 پس از شش ماه فتنه گری، التهاب آفرینی و تخریب اموال عمومی در کشور از سوی افراد و عناصری که به نظر می رسید در فکر منافع ملی، ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ و سنن ملی نبودند و همچنین جدا شدن مردم از صف فتنه گران، منافقان و سلطنت طلبان، نوبت به امت بزرگ رسید تا بار دیگر حضور و اقدار خود و استحکام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارند.

دکتر کلانتری ادامه داد: پس از توهین عناصر فتنه گر به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روز عاشورا، مردم متوجه تکلیف خود شدند. زمانی که فضای عمومی غبارآلود و فتنه در لفافه ای از مسائل ظاهر فریب، پیچیده می شود، شاید تشخیص حق از باطل سخت باشد.

وی اظهار داشت: مردم وقتی دیدند حسینیه ها و نمادهای عاشورایی در روز عاشورا از سوی فتنه گران به آتش کشیده شد، غبارها فرو نشست. در واقع مردم متوجه شدند جریانی که فتنه را مدیریت می کند و فضا را به آشوب می کشد، نمی تواند یک جریان اصیل ایرانی و ارزشی باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، یادآور شد: مردم با بصیریت خیلی زود متوجه شدند فتنه، یک جریان نفوذی بود که در لفافه ای از پوشش مسائل ظاهر فریب ظهور کرده بود؛ در حالی که در عمق خود، با ارزش های الهی، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ‌رشد و ارتقای کشور اسلامی تضاد داشت.

دکتر کلانتری عنوان کرد: به همین دلیل مردم یک قیام خودجوش را در روز نهم دی رقم زدند که ریشه های فتنه را سوزاند و در حقیقت اعلام بیعت دوباره ای با آرمان های انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل و میثاق دوباره با مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: در حماسه نهم دی، دشمنان یک بار دیگر متوجه شدند که هیچ زمان نمی توانند در مقابل اراده ملت ایران ایستادگی کنند و این نقطه عطف تاریخی، دوباره از سوی مردم رقم خورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیام کلی حماسه نهم دی، بصیرت، ولایتمداری و زمان شناسی مردم ایران اسلامی است که همیشه می تواند حافظ میهن اسلامی، ارزش های الهی، انقلاب اسلامی و همچنین نقطه مقابل برخورد همه جانبه با استکبار جهانی و ایادی و پیاده نظام داخلی و خارجی آنها باشد.

دکتر کلانتری گفت: اگر تاریخ انقلاب اسلامی و فرمایشات حضرت امام راحل را به خوبی مطالعه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را به دقت بررسی کنیم، متوجه می شویم دانشگاه، استاد و دانشجو، از رکن های اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: انتظار به حق امت بزرگ ایران این است که دانشگاه و دانشجو، همواره صاحب بصیرت فوق العاده باشند و نقش بصیرت افزایی و اسوه بودن خود را به درستی در جامعه ایفا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، دانشگاه و دانشجو در کشور ما اهمیت و جایگاه ویژه ای دارند و به عبارتی به اندازه اهمیت آینده کشور هستند.

دکتر کلانتری تاکید کرد: دانشجو در کشور ما سرنوشت ساز است و انتظار می رود نقش ویژه ای که دانشگاهیان ما در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دفاع مقدس و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند، در سال های آغازین ورود به دهه پنجم انقلاب نیز حفظ شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز جوانان دانشگاهی ما هم بابصیرت هستند و هم به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی عشق می ورزند و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند. نقش دانشگاهیان در رویدادهای مربوط به انقلاب، همواره به روشنی دیده شده و ان شاءالله در حال و آینده نیز به همین صورت خواهد بود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه و دانشجو باید توجه داشته باشند که دشمن هم به جایگاه بی بدیل آنها در شکل گیری انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی واقف است. بنابراین لازم است که دانشجویان و دانشگاهیان، همواره هوشیاری خود را حفظ کنند و بصیرتشان را افزایش دهند تا به امید خداوند متعال، در آینده نیز حماسه های متعددی بیافرینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991353

وب گردی

وب گردی