دانشمند چینی بازداشت شد

پکن اعلام کرد که دانشمند مدعی در مورد تولد نوزادان اصلاح ژنتیک شده را در منزلش بازداشت کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،خبرها حاکی از این است که «جیانکوی هه» در مورد ادعای تولد کودک اصلاح ژنتیک شده بازداشت شده است.

بعد از اعلام خبر تولد نوزادانی که از نظر ژنتیکی ویرایش شده اند جنجال های زیادی به پا شد و چین سریعا این دانشمندان را متوقف کرد اما این کافی نبود.

این دانشمند در منزل خود بازداشت است و امکان برقراری تماس و ارسال ایمیل را دارد ولی حق ترک منزل را ندارد. نیروهای امنیتی از نزدیک شدن مردم به محل تحقیقات این دانشمند جلوگیری کرده اند.

دانشگاه شنژن گزارش های مربوط به بازداشت را رد کرد، اما کارکنان و همکار این دانشمند این مسئله را تایید کردند.

کمیسیون بهداشت ملی چین پیش از این اعلام کرد که ادعای مطرح شده توسط محقق این طرح باید به طور جدی مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

بعد به دنیا آمدن این نوزاد، جنجال های بسیاری در زمینه این مسئله به وجود آمد که دولت چین را واداشت تا وارد این مسئله شود.

با این حال، اکثر دانشمندان بر این باورند که این آزمایش بسیار خطرناک است و بسیاری از کشورها آن را ممنوع کرده‌اند.

طبق اسناد منتشر شده در مجله آزمایشگاه بالینی چین، یک تیم در دانشگاه شنژن، از زوجین برای به وجود آوردن کودکان با ژن های ویرایش شده استفاده کردند.

هدف این تحقیقات از بین بردن ژن (CCR5) است که کودک را در مقابل بیماری های ایدز، وبا و آبله مقاوم می کند.

دانشمندان برای اصلاح ژن ها از روش CRISPR استفاده می کنند. تولد اولین کودک اصلاح شده ژنتیکی بحث برانگیز خواهد بود؛ اما موفقیت قابل توجهی در زمینه پزشکی است.

این مسئله هنوز توسط منابع مستقل تأیید نشده و هیچ نشریه علمی نیز در مورد آن چیزی را منتشر نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991366

وب گردی

وب گردی