جذب توریسم علمی در کشور با برگزاری رویدادهای علمی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی معتقد است که با برگزاری رویدادها و همایش های علمی، جذب توریسم علمی در کشور افزایش می یابد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کنگره هایی در کشور، بیان کرد: در کشور ما دیدگاه مناسبی نسبت به برگزاری کنگره ها و همایش های مختلف وجود ندارد؛ اما برگزاری چنین رویدادهایی، خصوصا در سطح بین المللی می تواند، توریسم علمی در کشور را رونق بخشد.

وی، کنگره زیست پزشکی را نمونه موفقی از یک رویداد علمی خصوصی دانست و افزود: با توجه به رتبه خوب علمی ایران، اگر زیرساخت های کشور برای برگزاری کنگره ها به منظور ایجاد جذابیت علمی برای توریسم علمی تقویت شود، کمتر کشوری در منطقه، توان رقابت با ایران در این موضوع را خواهد داشت. اما نهادینه کردن این ظرفیت، یک دهه زمان لازم دارد.

قانعی ادامه داد: ما برای نشان دادن ظرفیت های زیست فناوری در ایجاد تحول اقتصادی کشور با مشکل مواجه هستیم؛ متاسفانه هنوز اقتصاد زیستی در بودجه ریزی کشور مفهومی پیدا نکرده است. اما برگزاری کنگره هایی از این دست، یکی از ابزارهایی است که می توان این مفاهیم را با اعداد و ارقام به مسئولین بلند پایه کشور نشان داد.

در ادامه این مراسم، از برگزیدگان، مجریان و سرآمدان بخش های مختلف کنگره های زیست پزشکی و زیست دارو تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991370

وب گردی

وب گردی