حمایت از تولید داروهای گیاهی و طب سنتی در دامپزشکی

همزمان با ابلاغ دستورالعمل صدور گواهی ثبت و مجوز ورود دارو و مواد اولیه داروهای گیاهی و طب سنتی توسط سازمان دامپزشکی کشور؛ ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از شرکت‌های فعال در این حوزه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دستورالعمل «صدور گواهی ثبت و مجوز ورود دارو و مواد اولیه داروهای گیاهی و طب سنتی در دامپزشکی» آبان ماه 97 در چهارمین جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) که توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزار شد رونمایی شده بود.

علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور پیرو این دستورالعمل ثبت اقدام داروهای گیاهی را دارای اهمیت دانست و گفت: با توجه به لزوم یکسان‌سازی روش‌های بررسی و ثبت این اقلام به عنوان زیرگروه داروهای دامپزشکی، دستورالعمل «صدور گواهی ثبت و مجوز ورود دارو و مواد اولیه داروهای گیاهی و طب سنتی در دامپزشکی» تدوین‌شده است و از کلیه مراکز همکار دعوت می‌شود در این امر همکاری کنند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه داروسازی دامپزشکی کشور حمایت‌های لازم را صورت می‌دهد. مجید ترابی دبیر کارگروه تخصصی دامپزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در این راستا بیان کرد: پیش‌ازاین سازمان دامپزشکی دستورالعمل مشخص نداشت، اما با پیگیری‌های لازم، زین پس شرکت‌ها و فعالین این عرصه برای ثبت و وارد کردن مواد اولیه داروهای گیاهی و طب سنتی در حوزه دامپزشکی مسیر ساده‌تری را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991391

وب گردی

وب گردی