واقعیت‌هایی در مورد دانشگاه‌های انگلستان

دانشجویان خارجی دانشگاه‌های انگلستان با توجه به مطرح شدن مسائلی چون برگزیت و درجه تورم با نگرانی هایی روبرو شده اند. در این بین آمارهای مختلفی در مورد بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها نیز ارائه شده است که جای نگرانی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گزارش جدیدی توسط دانشگاه‌های انگلستان بین تعداد 137 دانشگاه انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی در مورد آمار فعالیت‌های پژوهشی اشتغال دانشجویی و اطلاعات در مورد دانشجویان و کارکنان بین المللی ارائه شده است که در ادامه به 5 مورد از مواردی که در سال 2018 باید در مورد دانشگاه های انگلستان دانست، اشاره می کنیم.

بیشتر دانشجویان خارجی از آسیا هستند

همچنان بیشترین تعداد دانشجو که در دانشگاه های انگلیس تحصیل می کنند، مربوط به آسیا هستند و سهم این قاره 44 درصد از کل دانشجویان خارجی انگلستان است.

از بین کشورها چین با 40 هزار نفر دارای رتبه اول و بعد از آن هنگ کنگ، هند و مالزی قرار گرفته اند.

در این بین اروپا با 35 درصد دومین قاره است که بیشترین تعداد دانشجو مقطع لیسانس را در انگلستان دارد که به ترتیب کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه سه کشور پیشتاز در این زمینه هستند.

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی چینی بیشتر از دانشجویان لیسانس است

طبق گزارشات منتشر شده تعداد دانشجویان چینی در مقطع تحصیلات تکمیلی 52370 نفر و در مقطع کارشناسی 10هزار نفر است.

کشورهای دیگر که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن ها در دانشگاه‌های انگلستان بیشتر از دانشجویان کارشناسی است، شامل آلمان و یونان در اروپا و همچنین ایالات متحده، هند، نیجریه، عربستان سعودی و تایلند می شوند.

رشته مورد علاقه لیسانس و تحصیلات تکمیلی کسب و کار است

مطالعه اجرایی و کسب و کار و موضوعات مرتبط با علوم پزشکی و علوم زیستی جزو محبوب ترین موضوعات در بین دانشجویان مقطع کارشناسی است. در سطح تحصیلات تکمیلی، تعداد دانشجویان کسب و کار، آموزش و موضوعات مرتبط با پزشکی بالاتر بود.

مهندسی محبوب ترین رشته در بین مردان است در حالی که دانشجویان دختر به موضوعات مرتبط با پزشکی علاقه‌مند بودند.

از هر 10 دانشگاهی در زمینه های علم، فن آوری، مهندسی و ریاضی، یک نفر خارجی است

در سال 2016-2017، 43 درصد از کارکنان مهندسی و فن آوری در دانشگاه های انگلیس از خارج این کشور بودند که تقریبا به طور مساوی بین اعضای اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا (20 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا و 23 درصد از غیر اتحادیه اروپا) تقسیم شده است.

در علوم بیولوژیکی، ریاضی و علوم فیزیک نیز این رقم تقریبا به همان اندازه بالا بود و 39 درصد از کارکنان این زمینه ها از خارج انگلستان (24 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا و 15 درصد غیر اتحادیه اروپا) بودند.

«آلیستر جارویس»، مدیر اجرایی دانشگاه های انگلستان، اعلام کرد که کارکنان و دانشجویان خارج از کشور، کمک زیادی به پژوهش و آموزش در دانشگاه ها می کنند و بین هر 10 فرد علمی چهار نفر از خارج کشور هستند.

سیستم مهاجرت آینده باید به گونه ای باشد که کارکنان و دانشجویان با استعداد را قادر به کار و تحصیل در بریتانیا کند.

تنها 57.8 درصد از فارغ التحصیلان دارای مهارت بالا استخدام می شوند

آمار نگران کننده ای در میزان بیکاری و بخش های متوسط گزارش وجود دارد.

تنها 57.8 درصد از لیسانسه ها و 73.9 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین سن 21 تا 30 ساله دارای شغل هستند. در مورد میزان بیکاری، نرخ بیکاری 21 تا 30 ساله در مقایسه با میانگین ملی (4.1 نسبت به 2.8 درصد) بیشتر است.

علاوه بر این نرخ بیکاری در میان افراد غیر فارغ‌التحصیل و فارغ‌التحصیل خیلی دور نیست و تنها 2.6 درصد بیشتر از آن هایی است که دارای مدرک کارشناسی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991395

وب گردی

وب گردی