صمیمی:  رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیستیم

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به این که رسالت این پژوهشگاه، مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور است، گفت: رویکرد ما تعامل با دانشگاه، رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور بوده است و ما رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیستیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی ایران با ۱۲ دانشگاه برتر کشور به ارزش ۵۲ میلیارد ریال (پنج میلیارد و دویست میلیون تومان) همکاری دارد.

وی افزود: دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر به ترتیب با ۵۳، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش 1.4 و 1.2 میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیون تومان بیشترین همکاری را با پژوهشگاه فضایی ایران دارند.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: در این قالب، ۱۱۷ استاد، ۱۸۰ دانشجو و حدود ۱۰۰ همکار پژوهشگاه فضایی نیز به عنوان ناظر با این مجموعه دانشگاهی همکاری داشته‌اند.

صمیمی در خصوص برنامه‌های آتی پژوهشگاه تصریح کرد: چشم‌انداز پژوهشگاه فضایی ایران، تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در کشور است که نیاز به ملزومات اساسی دارد.

وی ادامه داد: اولین لازمه تحقق این چشم‌انداز، داشتن یک بدنه تخصصی مجهز به علم روز و مجهز به اخلاق حرفه‌ای در داخل پژوهشگاه و یک شبکه همکار توانمند در خارج از پژوهشگاه است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران رسالت این پژوهشگاه را مدیریت تحقیقات در بخش فضایی کشور خواند و گفت: در این چارچوب، اشراف به توانمندی‌های موجود در بخش فضایی و کمک به توانمندسازی بازیگران این حوزه از وظایف پژوهشگاه است.

صمیمی به فعالیت‌های زیرساختی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فضا اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات تحقق چشم‌انداز توسعه، زیرساخت‌های آزمایشگاهی مطابق با نیازهای جاری و آتی بخش فضایی کشور است که تاکنون، قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران به تست ماهواره پیام در مرکز آزمون، تجمیع و یکپارچه‌سازی این پژوهشگاه اشاره و اظهار کرد: امروز، تست‌های لازم برای تحویل‌گیری ماهواره پیام امیرکبیر در مجموعه آزمایشگاه AIT پژوهشگاه فضایی ایران در دست انجام است.

وی افزود: تعامل با بازیگران بخش فضایی کشور، سرلوحه کاری پژوهشگاه فضایی ایران محسوب می شود و بضاعت اصلی پژوهشگاه، نیروهای انسانی متخصص و دلسوز، مؤمن و با انگیزه پژوهشگاه است که پرچمدار شایسته‌ای برای اعتلای بخش فضایی کشور هستند.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با یادآوری مناسبت امروز، نهم دی ماه، که روز بصیرت و اعلام همبستگی مجدد امت با امامت است خاطرنشان کرد: از درگاه خداوند متعال می خواهیم تا بصیرت لازم برای شناسایی ضرورت‌های وضع موجود، درک لازم برای اتخاذ تصمیمات درست و اراده کافی برای اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌ها را عنایت کند.

وی همچنین از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست‌های تخصصی تشکر و اظهار کرد: این نشست‌های تخصصی به همراه اقدامات ارزنده دیگر، یادگاران ارزشمندی هستند که از مدیران قبلی به ما رسیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991396

وب گردی

وب گردی