مقدم فر: حماسه ۹ دی، ولایت‌پذیری مردم را به رخ جهانیان کشید

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: برخی به‌دنبال فراموشی حماسه ۹ دی هستند، فتنه ۸۸ ثابت کرد دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی توهم توطئه نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اراک، به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و به مناسبت حماسه ۹ دی، امروز نشستی با عنوان ناگفته‌های ۹ دی با سخنرانی حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس و اعضای هیأت رئیسه، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی، معاونان و مسئولان فرهنگی واحدهای استان، استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن امام خمینی (ره) دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

مقدم‌فر در این نشست با بیان اینکه برخی‌ها به‌دنبال تحریف فتنه ۸۸ هستند، گفت: فتنه ۸۸ ثابت کرد دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران توهم توطئه نیست.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اهمیت حماسه۹دی گفت: در بین یوم‌الله‌هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون داریم، بعضی روزها نسبت به سایر روزها بیشتر می درخشد و یادآور شدن آنها، یادآور یک مدل و الگو برای آینده روشن کشور است، به‌عنوان مثال وقتی امام (ره) فرمودند: بنده ۱۵ خرداد را برای همیشه تاریخ عزای عمومی اعلام می‌کنم و تأکید داشتند برای این روز بزرگداشت برگزار شود، به همین دلیل است که روزهای همچون ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن و نهم دی، نقش مهمی در شکل‌گیری و تثبیت مبانی انقلاب اسلامی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که از ۱۵ خرداد به‌عنوان ریشه انقلاب اسلامی یاد می‌شود، ۹ دی، اثبات‌کننده مقبولیت ولایت فقیه در جامعه است.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فتنه ۸۸ از وسعت بالایی برخوردار بود، همه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا متحد آمده بودند که نظام را براندازی کنند، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ را به جنگ احزاب که زمان پیامبر(ص) اتفاق افتاد، تشبیه کردند.

۱۱۱ کد نشان می‌داد که طراحی حوادث ۸۸ از خارج کشور بود

مقدم‌فر با بیان اینکه فتنه ۸۸ به قدری بزرگ بود که می‌توانست تهدید جدی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: ۹ دی ماه باطل‌السحر این داستان بود. بی‌شک ریشه حواث ۸۸ طراحی آن در خارج از کشور بود، بیش از ۱۱۱ کد در حوادث ۸۸ نشان می‌داد که طراحی آن از خارج از کشور شده بود، ولی نباید به دنبال اثبات این باشیم که آقایان میرحسین موسوی، کروبی و دیگرانی که در رأس این فتنه قرار داشتند، عناصر وابسته به خارج بوده یا نه؟!؛ بلکه می‌تواند زمینه‌های فردی افرادی همچون شیطان نفس و غیره از او موجود آماده‌ای را فراهم کند که خارجی و عنصر خارجی بر او مستولی یابد و متأسفانه این اتفاق در سال ۸۸ به وقوع پیوست.

تحریف‌ بزرگ فتنه ۸۸

وی تاکید کرد: در این ۹ سال اخیر خیلی به‌دنبال این هستند که نهم دی فراموش شود و یا به‌دنبال این هستند که فتنه ۸۸ را دعوای بین آقایان میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد جلوه دهند که این امر یکی از تحریف‌های بزرگ فتنه ۸۸ است.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فتنه ۸۸ اینقدر کوچک و دعوای بین فردی نبود، به‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: فتنه ۸۸، جنگ احزاب بود. بعد ۸ سال دفاع مقدس که از آن به‌عنوان جنگ سخت یاد می‌شود، تمامی اتاق فکرها، اندیشکده‌ها کشورهای غربی و آمریکا گردهم جمع شدند تا طرحی را برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنند و حاصل این هم‌اندیشی طراحی سه دهه برای براندازی انقلاب بود، دهه اول دوران هشت سال دفاع مقدس، دهه دوم فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ کوی دانشگاه و دهه سوم که بیش از دو دهه برنامه‌ریزی ویژه‌تر با وسعت بیشتری کردند، فتنه ۸۸ بود.

مقدم‌فر گفت: فتنه ۸۸ دستورالعمل داشت و دستورالعمل آن بر پایه دستورالعمل‌های جین شارت نویسنده کتاب از دیکتاتوری تا دموکراسی بود که در این کتاب بیش از ۱۰۰ دستورالعمل برای اتقلاب‌های رنگی و مخملی ارائه شده است.

وی گفت: کشور با فتنه‌های متعددی همچون فتنه قومیت‌ها، فتنه جنگ و فتنه تحریم روبه‌رو بوده است، ولی فتنه ۸۸ با سایر فتنه‌ها فرق می‌کرد؛ زیرا همه نیروی دشمن برای براندازی در این فتنه متمرکز شده بود و مهم‌تر از همه بعضی از نخبگان و خواص کشور حتی آنهایی که سه دهه همراه با حاکمیت بودند، برای نخستین بار مواضع و سخنان آنان با دشمنان تابلودار نظام یکی شده بود.

مقدم‌فر با اشاره به خصومت و دشمنی آمریکا با کشورمان گفت: بعضی‌ها اعتقاد دارند که خصومت آمریکا علیه کشورمان توهم است؛ ولی خوشبختانه در فتنه ۸۸ به صراحت و روشنی مشخص شد که دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توهم توطئه نیست، بلکه آمریکا بزرگترین تهدید خود را ایران می‌داند.

آمریکا بزرگترین تهدید خود را ایران می‌داند

وی ادامه داد: دلیل این که آمریکا بزرگترین تهدید خود را ایران می‌داند، به این دلیل است که مکتب لیبرال دموکراسی به واسطه انقلاب اسلامی ایران به بن بست رسیده است؛ بنابراین با الهام بخشی از انقلاب اسلامی ایران کشورهای منطقه بیدار شده‌اند.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحلیل اشتباه بعضی افراد مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان، گفت: آمریکا به این دلیل شکست خورده است که در سوریه دارند هزینه می‌دهند. زمانی کشورهای دیگر هزینه می‌دادند و آمریکا بهره می‌برد؛ ولی اکنون شرایط بر عکس شده و آمریکا دارد هزینه می‌دهد و محور مقاومت بهره می‌برد.

مقدم‌فر بیان کرد: آمریکا در کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان و سوریه قدرت تصمیم‌گیری ندارد، امروز طالبان با توجه به نقشی که در گذشته در افغانستان داشت، مقابل آمریکایی‌ها و دولت افغانستان ایستاده است و اکنون وجه مشترک کشور ما با طالبان مبارزه با جریان تکفیری است که آمریکا به‌دنبال تقویت این جریان در منطقه است.

حماسه ۹ دی، ولایت‌پذیری مردم را به رخ جهانیان کشید

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی ماه، گفت: در این روز مردم ولایت پذیری خود را تجلی بخشیده و آگاهی، بصیرت خودشان را نسبت به فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب به رخ جهانیان کشیدند.

عباسعلی حیدری اظهار کرد: ۹ دی ماه، روز تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. اتفاقاتی که در طول ۴ دهه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افتاد، هر برگ و ورقش تاریخ ساز است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که می توان گفت مردم همیشه حاضر در صحنه کشورمان برای انقلاب و کشور تاریخ سازی کردند، روز ۹ دی ماه سال ۸۸ بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تصریح کرد: بی‌شک حماسه ۹ دی ماه برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ زیرا در این روز بار دیگر مردم به جهانیان به‌خصوص دشمنان نظام، ولایتمداری خود را ثابت و نشان دادند در برابر توطئه و نقشه های استکبار با ایستادگی هر چه تمام، مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991406

وب گردی

وب گردی