تنها راه حل برای برون رفت از مشکلات، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به بطحایی اعلام کرد: به جای واهمه از مواجه شدن با مشکلات بزرگ نظام آموزش و پرورش، به تفکر و نیروی پیشروی انقلاب اسلامی تکیه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ایران نامه ای منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بطحایی

سلام علیکم

پروژه نفوذ یک روز با رنگ و بوی سیاسی و حمله به جمهوریت نظام در سال 88 خود را نشان می دهد، یک روز در قالب ستون پنجم دشمن در مذاکرات هسته ای و یک روز نیز به حمایت از جنگ اقتصادی علیه ملت ظهور پیدا می کند. اما یکبار دیگر این پروژه در نظام تربیت رسمی در قالب سند 2030 و یا تحریف سند تحول، با کمترین سروصدا ظهور و بروز پیدا می کند!

متفکرین و مبلغین ترویج سکولاریسم و مخالفین اجرای سند تحول بنیادین که تا دیروز مانع اجرایی شدن آن می شدند، پروژه "تضعیف" آن را در دستور کار قرار دادند و آن را به پروژه "تحذیف" سند تحول و جایگزینی سند دیگری به نام سندملی آموزش 2030، آن هم دقیقا در پنجمین سال ابلاغ سند( سال 1395) یعنی سال به روز رسانی و ترمیم آن، وصل نمودند، امروز با پروژه سومی به نام "تحریف" سند تحول ورود کرده اند و متأسفانه به دلیل نفوذ در ارکان وزارتخانه توانسته اند کارهای خود را با تحریف محتوای آن در زیر نظام ها و برنامه های عملیاتی پیش ببرند.

جناب آقای وزیر!

چرا باید سردمداران اجرایی شدن سند ننگین 2030 در کشور، در مناصب مدیریتی وزارتخانه، توسط جنابعالی منصوب شوند؟ چرا باید تفسیرهای اجرایی سند، توسط افرادی انجام شود که اعتقادی به سند تحول بنیادین نداشته اند؟ آیا مگر غیر از این است که این افراد وقتی از اجرایی شدن سند 2030 و حذف سند تحول بخاطر سد مستحکم ولایت ناامید شدند به دنبال تحریف آن رفته اند تا بتوانند در پوسته سند تحول، تفکرات منحط و خطرناک خود را جا دهند؟

این سکوت و همراهی شما نشانه چیست؟ به چه دلیل اجازه می دهید جسم نحیف آموزش و پرورش را بیش از این به مذبح ببرند؟

جناب آقای بطحائی بزرگوار!

سند تحول بنیادین را بدون مبانی نظری آن نمی توان تفسیر و اجرا کرد.

تحریف "تمام وقت بودن معلم" در سند تحول با طرح "معلم تمام وقت"، به استناد کدام قسمت از مبانی نظری سند تحول می باشد؟ آیا بنظرتان این همان "ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه‌ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران" گفته شده در نقشه جامع علمی کشور است؟ کدام مکتب، نگاه کارگری و کارمندی به معلمان را تجویز کرده است که معلم باید تمام وقت تدریس کند؟ کیفیت آموزش را فدای چه کرده اید؟

چرا با دادن آدرس غلط در رتبه بندی معلمین، بهانه و مستمسکی برای بدخواهان درست کرده اید؟ آیا قرار است با چنین طرح های تحریف شده ای از کیان آموزش و پرورش و شأن انبیایی معلمین دفاع کنید؟ چرا توجیه گر نگاه غلط به این طرح در دولت شده اید؟ آیا می خواهید با افزایش 100 تا 300 هزارتومانی، تحول در معیشت معلمین ایجاد کنید؟؟؟؟؟

طرح خرید خدمت آموزشی به استناد کدام بند سند تحول و با اتکا به کدام بخش از مبانی نظری آن، در لایحه بودجه سال بعد گنجانده و با کمال شرمساری توسط ریاست جمهور تقدیم مجلس شده است؟ به چه اجازه ای تفکر تهوع آور رقابت ماتریالیستی را مبنای پیشرفت آموزش در کشور اسلامی مان دانسته اید؟ قرار است اینبار قشر محروم و مستضعف در آموزش، قربانی تفکر نئولیبرالهای حاکم بر دولت شوند؟

به چه اجازه ای قانون اساسی کشور که ثمره خون سیصد هزار شهید این کشور بوده است را زیر پای خود قرار داده اید و به آموزش و پرورش چوب حراج زده اید و واسطه خصوصی سازی آن شده اید؟

چرا جنابعالی و دوستانتان در وزارتخانه از مناظره های دوطرفه و چند طرفه در باب موضوعات مطرحه هراس دارید؟

جناب آقای وزیر!

به جای دلخوشی به باند یونسکو در وزارتخانه و اتاق های فکر خاص و همچنین واهمه از مواجه شدن با مشکلات بزرگ نظام آموزش و پرورش، به تفکر و نیروی پیشروی انقلاب اسلامی تکیه کنید که تنها راه حل برای برون رفت از مشکلات، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

انتهای پبام/

کد خبر: 991430

وب گردی

وب گردی