عملیات «کربلای 4» را تبدیل به فریب کردیم/ عملیات کربلای 4 اصلی بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام خمینی (ره)، شورای عالی دفاع و مرحوم هاشمی رفسنجانی از عملیات کربلای 4 اطلاع داشتند و تصمیم برای اجرای این عملیات به صورت جمعی گرفته شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در برنامه «حالا خورشید» شبکه سوم سیما گفت: وقتی در عملیات کربلای 4 فهمیدیم در شرایط خاصی هستیم، آن را به فریب دشمن تبدیل کردیم اما اینگونه نبود که این عملیات از قبل، عملیات فریب باشد.

وی ادامه داد: دیدیم تنها راه آن است که درگیری‌ها را قطع کنیم و نیروها را تا اهواز عقب‌نشینی بدهیم؛ به علاوه از شیوه تبلیغات استفاده کردم و مارش پیروزی زدیم در حالی که معلوم بود در کربلای 4 پیروزی چندانی بدست نیاوردیم.

رضایی با رد اظهارات برخی که می‌گویند انجام عملیات کربلای 4 تصمیم شخصی وی بوده است، گفت: امام خمینی (ره)، شورای عالی دفاع و آقای هاشمی رفسنجانی از عملیات خبر داشتند و به همراه آقای حسن روحانی از بوشهر به صورت زمینی آمدند.

وی با تاکید بر اینکه فرماندهان رده بالای جنگ از انجام عملیات کربلای 4 اطلاع داشتند اظهار د اشت: در رده فرماندهان پایین هم به صورت جمعی تصمیم گرفتیم چرا که اساسا شیوه من در جنگ اقناپذیری بود و تصمیم درباره عملیات کربلای 4 به صورت جمعی گرفته شد.

کد خبر: 991438

وب گردی

وب گردی