جلالی: توسعه علم و فناوری در ماهیت پدافند سایبری تاثیر می گذارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ماهیت دارایی های کشور سایبری است یعنی وقتی ساختار پول از حالت فیزیکی تغییر کرد، ماهیت تهدیدات سایبری آن نیز فرق می‌کند، توسعه علوم و فناوری در دارایی ها نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی واحد تهران شمال با حضور سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم رونمایی از طرح های پژوهشی واحد تهران شمال گفت: مجموعه اقداماتی که باعث پایداری و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمن شود را پدافند غیرعامل می گویند، ما در کشور دو ساختار انسان ساز و طبیعی برای این موضوع در نظر گرفتیم و تهدیدات در 2 حوزه منشا متفاوتی دارد.

وی تصریح کرد: تهدیدات طبیعی ماهیت ثابتی دارد و بسیاری از کشورها به لحاظ دانشی بر تهدیدات طبیعی غلبه کرده است یعنی دانش بشر توانسته آن را کنترل کند.

جلالی افزود: در تهدیدات انسان ساز کینه و غضب وجود دارد و تکنولوژی این تهدیدات را تولید می کند که مولفه های انسانی و یخت افزاری دو عنصر تهدیدات انسانی هستند و استراتژی و نحوه به‌کارگیری سلاح ها متفاوت است که هر دو بر هم تاثیر می گذارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: تهدیدات انسانی به دلیل دانش مداری مدام در حال حرکت و پویایی است که منشا این تهدیدات فناوری است.

جلالی گفت: تهدید، دارایی، ریسک از جمله عناصر حوزه پدافند غیرعامل هستند و امروز فضای سایبری در سطح تهدیدات امنیت ملی وجود دارد. همچنین ماهیت دارایی های کشور سایبری است یعنی وقتی ساختار پول از حالت فیزیکی تغییر کرد، ماهیت تهدیدات سایبری آن نیز فرق می‌کند، توسعه علوم و فناوری در دارایی ها نیز تاثیر می گذارد.

سردار جلالی با بیان اینکه دانشگاه ها در مرز تکنولوژی قرار دارند، افزود: در یک جبر تاریخی قرار گرفتیم که باید دفاع کنیم، دفاع ما علمی و مبتنی بر تکنولوژی است هم چنین استاکس نت پیشرفته ترین سلاح دنیا بود که هوشمند است دز همین راستا باید این تهدید را به خوبی بشناسیم و با دانش کافی با آن مقابله کنیم، پس دفاع ما در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه ها شکل می گیرد.

ادامه دارد.

کد خبر: 991445

وب گردی

وب گردی