امروز در حوزه صنعت دفاعی پویایی زیادی داریم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: امروز ما با محیط به شدت متغیر و پویایی در حوزه صنعت دفاعی روبرو هستیم و این موضوع زنجیره تامین دفاعی را تبدیل به یک حوزه استراتژیک کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در اولین همایش ملی زنجیره تامین دفاعی که در صبح امروز(دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: اگر در یک زنجیره، دانش وجود نداشته باشد، آن زنجیره قطع می شود پس زنجیره‌ها باید علمی، پویا و تکامل یافته باشد.

وی ادامه داد: انسان تنها موجودی است که می‌تواند براساس نقشی که می پذیرد، ارزش ذاتی‌اش هم تغییر کند.

سردار وحیدی با اشاره به موضع همایش اظهار داشت: زنجیره تامین دفاعی تحت تاثیر عوامل مختلفی است، امروز ما با محیط به شدت متغیر و پویایی در حوزه صنعت دفاعی روبرو هستیم و این موضوع زنجیره تامین دفاعی را یک حوزه استراتژیک کرده و رقابت های استراتژیک را در آن به وجود آورده است.

وی افزود: اگر جریان قدرت از غرب به شرق را بررسی‌ کنیم، می‌بینیم محور اصلی آن اقتصاد است، امروز زنجیره تامین دفاعی یک زنجیره جهانی و البته اقتصادی است که در آن رقابت‌های استراتژیک نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ابعاد مختلف زنجیره صنعت دفاعی گفت: زنجیره تامین دفاعی از مرحله تحقیق و پژوهش آغاز و تا تولید و بکارگیری محصول در تامین امنیت ادامه پیدا می‌کند، برای اینکه بتوانیم یک زنجیره تامین دفاعی مستقل و تاثیرگذار داشته باشیم، این چرخه از ابتدا تا انتها باید متکی بر دانش داخلی و توان بومی و بر اساس اصول و دکترین دفاعی کشور ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع همه جانبه باید عناصر قدرت را به خوبی بشناسیم و متناسب با نیازهای کشور و به موقع نیازمندی های بخش دفاعی کشور را تولید کنیم و بدون داشتن زنجیره دفاعی پویا و تکامل یافته نمی توان یک نظام دفاعی موثر داشت.

کد خبر: 991454

وب گردی

وب گردی