برخی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی با مسیر تجاری سازی محصولات آشنا نیستند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: متاسفانه دانشجویان و برخی از اعضای هیأت علمی با مسیر تجاری سازی محصولات آشنا نیستند.

فاطمه عزیز آبادی فرهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و فناوری این واحد اظهار داشت: واحد علوم و تحقیقات تاکنون 23 محصول دانش بنیان را در رشته هایی مانند نانو فناوری، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی و مهندسی مکانیک ارائه کرده است.

وی افزود: برخی از محصولات این واحد توانسته در قالب شرکت‌های دانش بنیان نیز قرار بگیرند و ثبت اختراع داشته باشند؛ امیدواریم که این محصولات پس از تولید انبوه به بازار برسند و با جذب اعتباراتی که در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و همکاری با معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری، موفقیت های بیشتری را شاهد باشیم.

عزیز آبادی با اشاره به انعقاد تفاهنامه با معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری گفت: برخی از مصحولاتمان در قالب این تفاهم نامه و قراردادهای همکاری دیگر، در حال پیگیری است که جزئیات این محصولات را در آینده اعلام خواهیم کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره چالش های شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات پژوهشی اذعان داشت: مهم ترین چالشی که در این راستا وجود دارد، موضوعات مالی و هزینه ای است؛ تغییر قیمت ها و بی ثباتی نرخ ارز باعث ایجاد مشکلات بسیاری در مسیر تولید محصولات پژوهشی و دانش بنیان شده است.

وی اضافه کرد: چالش دیگری که در این باره وجود دارد این است که متاسفانه دانشجویان و برخی از اعضای هیات علمی با مسیر تجاری سازی محصولات آشنا نیستند؛ لذا تمام تلاش ما این است، ضمن این که شناخت مسیر تجاری سازی را برای دانشجویان ایجاد کنیم، تلاش کنیم که ارتباط موثری را با حوزه صنعت و تجارت داشته باشیم.

فرهانی در پایان تاکید کرد: تلاش ما این است که ایده‌های فناورانه با تبدیل به یک محصول تجاری، نقش عمده ای را در تحول اقتصاد کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991470

وب گردی

وب گردی