برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی ناوگان حمل ونقل دانشجویان در واحد یاسوج

کارگاه آموزشی – توجیهی ناوگان حمل ونقل دانشجویان از طرف حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج  با حضور پلیس راهور در محل سالن دکتر ملک نسب در واحد یاسوج  برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یاسوج، دکتر نورمحمد علیپور معاون دانشجویی وفرهنگی واحد یاسوج گفت: رعایت نکات فنی و ایمنی سرویسها ازجمله همراه داشتن معاینه فنی، بیمه نامه معتبر، ایمنی و سلامت داخل خودرو، سلامت بخاری خودروها، شارژ کپسول های اطفای حریق،جعبه کمک های اولیه، زنجیر چرخ، و سایر لوازم مورد نیاز خودرو جهت ایمنی بالاتر امری الزامی است.

دکتر علیپور افزود: مدیر دانشجوئی موظف است ماهانه از سرویس های ایاب و ذهاب بازدیدکلی به عمل آورده و نکات ایمنی و فنی لازم را به مسئولین و رانندگان یادآوری نماید.

در ادامه این جلسه سرهنگ علی محسنیان مسئول آموزش راهنمائی و رانندگی نیز ضمن توصیه های اخلاقی به رانندگان نکات مختلف فنی را به آنان متذکر شد و به رعایت مقررات راهنمائی و رانندگی ازجمله: سرعت مجاز، بازدید و تعویض لاستیکها، توقف در ایستگاه ها، عدم استفاده از موبایل، عدم استفاده از سیگار و مواد مخدر و قرصهای روان گردان و آدامسهای مشکوک و... را یادآورشد.

دکتر رحیم اکرامی نماینده دفتر بازرسی ویژه هیات امنا در استان نیز درجمع مسئولین ناوگان حمل ونقل دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات تهران واعلام همدردی با باز ماندگان این حادثه اظهارداشت: که این حادثه همه جامعه دانشگاهی را داغدار و آزرده خاطر نمود.

وی بیان کرد: باید بدور از جنجال آفرینی سیاسی و سوء استفاده از اینگونه حوادث تلخ ابعاد مختلف حادثه اعم از خطای انسانی ویا مسائل فنی از بعد حقوقی بررسی و با کسانی که دراین قضیه مرتکب تقصیر یا قصوری شده اند طبق قانون برخورد شود.

اکرامی به ضرورت حفظ ایمنی وسایل نقلیه و همچنین حفاظت فنی و ایمنی محیط دانشگاه اشاره و اظهارداشت: که طبق قانون دارندگان وسایل نقلیه اعم ازمالک یا متصرف مکلف به بیمه آنها است همچنین دارا بودن معاینه فنی و دفترچه سلامت برای وسایل نقلیه و رانندگان ضروری و فقدان هرکدام موجب مسئولیت خواهدبود.

نماینده دفتر بازرسی خاطرنشان کرد: که کارفرما درمقابل خساراتی که از ناحیه کارکنان ویاکارگران به اشخاص ثالث وارد می شود مسئولیت دارد به همین خاطر درانعقاد قرارداد با پیمانکار باید مسائل حفاظت فنی و ایمنی مورد توجه جدی قرارگیرد.

اکرامی افزود که دانشگاه آزاداسلامی یک موسسه آموزشی غیردولتی است که منابع مالی آن با پرداخت شهریه توسط دانشجویان تامین می شود‌ لذا ارائه خدمات آموزشی ورفاهی مناسب از حقوق اولیه دانشجویان و باید اولویت اصلی مسئولین واحدهای دانشگاهی باشد.

کد خبر: 991485

وب گردی

وب گردی