آذین: سرای نوآوری در حوزه‌های امنیت غذایی و آب در واحد اصفهان تشکیل می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در واحد اصفهان طبق دستور دکتر طهرانچی، به دلیل دارا بودن توانایی های بالا و محققان جوان، سرای نوآوری در حوزه های امنیت غذایی و آب تشکیل می شود که در پی آن کلیه مقالات طرح‌های پژوهشی و پایان نامه ها هدفمند می شوند و سمت و سو پیدا می کنند.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های علمی و پژوهشی واحد اصفهان اظهار داشت: واحد اصفهان به عنوان مرکز دانشگاه های آزاد اسلامی، یکی از دانشگاه های پیشرو در حوزه مسائل پژوهشی است؛ همچنین در حوزه دانش‌های جدید و شرکت های دانش بنیان بحث هایی در خصوص توانایی در تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر چندین پروژه علمی در حال رسیدن به مرحله تجاری سازی است؛ اولین پروژه، پروژه بزرگ تولید بذر است. محققان واحد اصفهان در حال حاضر روی 12 گونه بذر بررسی هایی را انجام می دهند و در این میان بذر خیار به مرحله ظهور و بروز رسیده است.

آذین ادامه داد: این بذر توانایی دارد که رطوبت خاک را جذب کند و پس از آن جوانه بزند؛ این محصول به نوبه خود بسیار خارق‌العاده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به طرح پایش در این دانشگاه گفت: در واحد اصفهان طبق دستور دکتر طهرانچی، به دلیل دارا بودن توانایی‌‌های بالا و محققان جوان، سرای نوآوری در حوزه های امنیت غدایی و آب تشکیل می شود که در پی آن کلیه مقالات طرح های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها هدفمند می شود و سمت و سو پیدا می کند.

وی تاکید کرد: طرح پایش با تدبیر دکتر طهرانچی و همت جوانان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اتفاقات خوبی برای کشور در پی خواهد داشت و می توانیم گام های موثری را برای حل مسائل کشور برداریم.

آذین با اشاره به ضعف ها و چالش های موجود در واحدهای دانشگاهی استان اصفهان اذعان داشت: قطعا یکی از مهم‌ترین اقداماتی که یک مدیر می تواند انجام دهد این است که ضعف ها را شناسایی کند و در صدد پوشش دادن آن برآید؛ در حال حاضر خوشبختانه ضعف عمده‌ای که مانع پیشرفت ما شود وجود ندارد؛ اما دغدغه‌های زیادی وجود دارد که هر هفته این دغدغه‌ها در جلسات دانشگاه مطرح می شود و با همفکری مسائل موجود حل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991514

وب گردی

وب گردی