امیرآبادی: کاهش بودجه پژوهشی بر شرکت‌های دانش‌بنیان اثر‌گذار خواهد بود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به بودجه دانش و پژوهش کشور توجه خاص خواهد داشت؛ زیرا کاهش این بودجه بر شرکت های دانش بنیان و همچنین روند دانش و فناوری تاثیر‌گذار خواهد بود.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کاهش بودجه دانشگاه‌ها و مسائل پژوهشی در لایحه بودجه سال 98 اظهار داشت: متاسفانه در پی کاهش بودجه دانش و پژوهش، بودجه های فرهنگی و بخش دین و مذهب نیز کاهش پیدا کرده است که البته دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی به بودجه دانش و پژوهش کشور توجه خاص خواهد داشت؛ زیرا کاهش این بودجه، بر شرکت های دانش بنیان و همچنین روند پیشرفت دانش و فناوری تاثیر‌گذار خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کاهش بودجه علمی و پژوهشی کشور، بر بخش های نوآوری و مراکز تحقیقاتی کشور اثر خواهد گذاشت و امکان دارد که فعالیت آن ها را با اختلال مواجه کند.

امیرآبادی در پایان اذعان داشت: در واقع می توان گفت، درآمد‌های دولت کفاف هزینه‌های جاری کشور را نمی دهد و به همین دلیل میزان بودجه در حوزه های فرهنگی و پژوهشی کاهش داشته است. متاسفانه اولویت دولت برای کاهش بودجه، حوزه‌های پژوهشی و فناوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991599

وب گردی

وب گردی