نشست مسئولان دانشگاه مراغه با استادان دانشگاه های ژاپن برگزار شد

نشست استادان دانشگاه های ژاپن به سرپرستی پروفسور میاجیما از دانشگاه کانازاوا که سابقه همکاری طولانی با دانشگاه‌ شهیدمدنی آذربایجان دارد، با رئیس دانشگاه مراغه و سایر مسئولان این دانشگاه در محل دانشگاه مراغه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه مراغه؛ این نشست فرصت مناسبی فراهم آورد تا دانشگاه مراغه نیز بتواند در زمینه بررسی آثار تاریخی شهر مراغه و به خصوص برج ها و گنبد های تاریخی این شهر برنامه بازدیدی را با همکاری اداره میراث فرهنگی برای این گروه فراهم آورد.

دکتر محمد علی لطف الهی یقین، رئیس دانشگاه مراغه در این راستا گفت: اهمیت آثار تاریخی به عنوان میراثی برای کل بشریت در حال و آینده همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این میراث گرانبها هدف ما از این نشست، بررسی راهکارهای علمی حفاظت ومرمت و همچنین مطالعات سیر تاریخی میراث گرانبها می باشد.

این گروه که سابقه بررسی آثاری مانند بازار بزرگ تبریز و کلیسای سنت استپانوس را در ایران در گذشته بر عهده داشته‌اند در حال حاضر در حال بررسی کلیسای سنت تادئوس (قره کلیسا) در شهر چالدران می‌باشند.

درپایان این نشست، سمینار تخصصی با عنوان درس‌هایی از زلزله‌های گذشته ایران، ژاپن، تایوان و اندونزی در سالن اوحدی دانشگاه مراغه و با حضور معاون اداری و مالی ورئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مراغه و استادان و دانشجویان کارشناسی، تحصیلات تکمیلی وگروه مهندسی عمران این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر: 991614

وب گردی

وب گردی