کسب مدال طلا در مسابقات برنامه‌نویسی ACM ICPC لاهور پاکستان

تیم دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به کسب مدال طلا در مسابقات برنامه‌نویسی ACM ICPC لاهور پاکستان شد و جواز حضور در مسابقات جهانی کشور پرتغال را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر امین غیبی عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و سرپرست تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تیم سه نفره این دانشگاه موفق به کسب مدال طلا در مسابقات برنامه نویسی ACM ICPC لاهور پاکستان شد و جواز حضور در مسابقات جهانی مارس سال ۲۰۱۹ در کشور پرتغال را پیداکرد، گفت: امیررضا پوراخوان، محمدعرفان غلامیان و پارسا عبداللهی به مربیگری رضا آشتیانی و سرپرستی دکتر امین غیبی عازم در مسابقات برنامه نویسی ACM ICPC پاکستان شرکت کردند.

وی بیان کرد: این مسابقات هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و رقابت‌کنندگان در چند ساعت در کمترین زمان ممکن به بیشترین سوالات پاسخ می‌دهند و برگزیدگان، به مسابقات جهانی راه می‌یابند.

سرپرست تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: چهل و سومین دوره مسابقات جهانی برنامه نویسیACM ICPC که به المپیک برنامه‌نویسی مشهور است، درسال جدید میلادی در کشور پرتغال برگزار خواهد شد و در حال حاضر جهت شرکت در این مسابقات، بیش از ۵۰ هزار نفر از ۳ هزار دانشگاه در سراسر جهان به رقابت می‌پردازنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991620

وب گردی

وب گردی