آذری جهرمی: طرح پایش و حفاظت از جنگل گلستان به وسیله فناوری فضایی اجرا می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه طرح حفاظت از جنگل گلستان با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات انجام می شود، هدف از این کار را ترویج استفاده از فناوری ICT و فضایی در عرصه های مختلف عنوان کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با همراهی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد و با دستاوردها و اقدامات انجام شده این پژوهشگاه در حوزه فضایی آشنا شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بازدید با اشاره به دستاوردهایی که در سال های گذشته در حوزه فضایی به دست آمده است، گفت:سازمان فضایی ایران درباره پایش دریاچه ارومیه و پدیده گردو غبار با سازمان حفاظت محیط همکاری سیستمی دارد.

وی به توافق سازمان فضایی ایران برای حفاظت از جنگل گلستان با سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: جزییات این پروژه نهایی شده است و در سفری که به استان گلستان خواهیم داشت این تفاهم نامه منعقد می شود و بر اساس این توافق آتش سوزی ها در این منطقه بزرگ و میراث ملی کشور که بیشتر هم از طریق عامل انسانی ایجاد می شود، در اسرع وقت اطفا شود.

آذری جهرمی تصریح کرد: همچنین برای بسیاری از مسائل دیگری که در حفاظت از جنگل ها موثر است به وسیله دانش فضایی و استفاده از اینترنت اشیا مدلی با سرمایه گذاری اولیه وزارت ارتباطات طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری اولیه این طرح با وزارت ارتباطات است، افزود: ما می خواهیم با این کار استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری فضایی در عرصه های مختلف را ترویج کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر این طرح موفقیت آمیز باشد دولت و مجلس تشویق می شوند که برای چنین طرح هایی اعتباراتی در نظر بگیرند.

وی افزود: این پروژه متعلق به سازمان محیط زیست است و وزارت ارتباطات در کنار این سازمان به اجرای طرح کمک می کند و این طرح می تواند دستاوردهای خوبی هم برای محیط زیست و هم برای فناوری فضایی داشته باشد.

آذری جهرمی اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و با استفاده از فناوری فضایی و فناوری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر از گذشته در حفظ محیط زیست و میراث ماندگار آیندگان تلاش داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991648

وب گردی

وب گردی