کلانتری: پژوهشگاه فضایی مرکز اعلام خطر برای محیط زیست و منابع طبیعی باشد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ نسلی مانند نسل ما به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب نزده است،گفت: پژوهشگاه فضایی باید مرکز اعلام خطر در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی باشد و سکوت در این حوزه خیانت به نسل های بعد است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی با اشاره به اینکه محیط زیست برای نسل های آینده است، گفت: با پیشرفت تکنولوژی بدون داشتن فرهنگ و دانش آن، نسل جدید در حال تمام کردن منابع و تخریب محیط زیست بدون توجه به نسل های بعد است.

وی با انتقاد از سیاست های غیر کارشناسی از سال های گذشته تاکنون، افزود: خیلی از سیاست ها باعث حراج منابع کشور بویژه آب شد و در ۲۵ سال گذشته حدود ۹۰ درصد آب شیرین کشور مصرف شده است.

کلانتری با اشاره به نابودی جنگل های زاگرس و شمال و از بین رفتن مراتع، گفت: منابع طبیعی و محیط زیستی را که از هزاران سال پیش به مارسیده در مدت کوتاهی و با اهداف کوتاه مدت از بین می بریم.

وی با بیان اینکه هیچ نسلی مانند نسل ما به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب نزده است، افزود: پژوهشگاه فضایی باید مرکز اعلام خطر در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی باشد و سکوت در این حوزه خیانت به نسل های بعد است.

معاون رییس جمهور با اشاره به آگاهی این مرکز به مسائل زیست محیطی، تاکید کرد: مسوولین نظام را باید از این مسائل آگاه کنید و این خطرات و پیش آگاهی ها را به تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور اطلاع دهید و ما هم به عنوان سازمان محیط زیست به شما کمک می کنیم.

کلانتری با اشاره به وسعت آتش سوزی های در جنگل ها و عدم اطلاع از وقوع آن تاکید کرد: امیدوارم با تجهیزات و تکنولوژی شما کمک بسیاری به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شود.

بر اساس همین گزارش، در این جلسه مقرر شد روسای سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی از وزارت ارتباطات و معاونین سازمان حفاظت از محیط زیست برای بررسی همکاری های مشترک کارگروهی را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991650

وب گردی

وب گردی