لاهوتی: سیستم آموزش عالی کشور به کیفیت مسائل آموزشی توجه ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سیستم آموزش عالی کشور بر کیفیت مسائل آموزشی به هیچ وجه توجه ندارد و این موضوع می تواند اثرات مخربی بر آینده پژوهشی و فناوری کشور بگذارد.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عدم کیفیت آموزش عالی کشور و عدم ارتباط با بازار کار اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور به دلیل این که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، به دنبال این هستند که به هر شکل ممکن افراد را جذب و از این طریق مشکلات اقتصادی خود را حل و فصل کنند.

وی افزود: این موضوع برای آینده کشور ما بسیار خطرناک است؛ زیرا در این راستا به کیفیت آموزش و پژوهش به هیچ وجه توجه نخواهد شد.

لاهوتی تصریح کرد: متاسفانه خروج و فارغ التحصیلی از دانشگاه، به فرآیندی آسان و بدون دغدغه تبدیل شده است؛ متاسفانه سیستم آموزش عالی کشور بر کیفیت مسائل آموزشی به هیچ وجه توجه ندارد که این موضوع می تواند اثرات مخربی بر آینده پژوهشی و فناوری کشور بگذارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آینده کشور باید در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاه باشد؛ این فارغ التحصیلان در رشته های مختلف از جمله پزشکی، مهندسی، داروسازی و... می توانند مسیر توسعه کشور را هموار کنند؛ اما اگر این افراد نتوانند به خوبی نقش آفرینی کنند، خسران و ضرر این موضوع متوجه جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991652

وب گردی

وب گردی