رهایی: ارزیابی اولیه متقاضیان هیات علمی دانشگاه آزاد، هفته آینده به پایان می رسد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمار اولیه نشان می دهد که 3967 نفر در فراخوان اولیه شرکت کرده اند و ارزیابی روی این نفرات شروع شده است.

دکتر علیرضا رهایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: ابتدا باید نتایج فراخوان جذب هیات علمی مشخص شود تا ببینیم چه میزان هیات علمی نخبه، معتقد و متعهد داشته ایم تا نفرات مورد نیاز را جذب کنیم.

وی افزود: آمار اولیه نشان می دهد که 3967 نفر در فراخوان اولیه شرکت کرده اند و ارزیابی روی این نفرات شروع شده است. در این ارزیابی نوع مدرک، مبدا دانشگاه و دارا بودن مدرک دکتری کنترل می شود. باید ارزیابی از مهارت های داوطلبان صورت گیرد تا آمار اصلی برای استان ها ارسال شود.

دکتر رهایی ادامه داد: پس از ارزیابی اولیه و بررسی تمام مدارک و شرایط داوطلبانی که در مرحله نخست فراخوان 97 شرکت کرده اند، اگر افراد واجد شرایط باشند 1000 نفر جذب هیات علمی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نسبت استاد به دانشجو در حالت عادی آموزش عالی باید یک به 25 یا 30 باشد در برخی واحد ها این نسبت یک به 50 بوده و رضایت بخش است؛ اما در بعضی واحد ها این نسبت به 100 هم می رسد که یکی از اهداف جذب هیات علمی برای این است که این نسبت به یک حدود و اندازه نسبی برسد.

وی در پایان تاکید کرد: ارزیابی اولیه اعضای هیات علمی از حدود دو هفته گذشته شروع شده است. از طرف هیات مرکزی جذب 3 هفته فرصت داریم تا ارزیابی اولیه همه داوطلبان را انجام دهیم. با سرعتی که پیش گرفتیم، امیدواریم تا هفته آینده ارزیابی به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991733

وب گردی

وب گردی