برومند: اجرایی شدن ۲۰ طرح کلان ملی در جلسه شورای عتف بررسی شد

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح جزئیات تفاهم‌نامه‌های صنعت و دانشگاه در نمایشگاه تستا گفت: ۸۵ تفاهم‌نامه به مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان در نمایشگاه تستا منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود برومند دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین کمیسیون دائمی شورای عتف، با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۰ شرکت با حدود ۹۰۰ نیازمندی فناوری حاضر شدند، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۸۵ تفاهم‌نامه با مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان میان دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های تولید کننده و عرضه کنندگان خدمات پژوهش و فناوری منعقد شد.

وی افزود: در حال حاضر پیگیری نهایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها در دستور کار قرار دارد، این تفاهم‌نامه‌ها در مدت زمان یک ماه آینده باید به قرارداد تبدیل شود تا از این طریق نیازمندی‌های فناورانه کشور در قالب شرکت‌های فناور داخلی تامین شود.

برومند گفت: این سامانه یک سامانه آنلاین است که در آن نیازمندی‌های فناورانه شرکت‌ها بارگذاری شده است و در جلسه امشب کمیسیون دائمی شورای عتف پیشنهاد شد که این سامانه یک سامانه فعال باقی بماند و در آن فناوری‌های مورد تقاضا بارگذاری شود. از این طریق می‌توان نمایشگاه مجازی از دستاورد‌های فناورانه ایجاد کرد.

وی درباره بودجه پژوهشی سال ۹۸ نیز اظهار داشت: تلاش ما بر این است که بودجه‌های پژوهش و فناوری سال ۹۸ افزایش یابد و اگر قرار است که حقوق و مزایا نیز افزایش یابد، بودجه‌های پژوهشی صرف این امر نشود. همچنین دانشگاه‌ها باید اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات آزمایشگاهی را تامین کنند تا به فعالیت‌های پژوهش و فناوری خللی وارد نشود.

برومند همچنین درباره اجرای طرح‌های کلان ملی نیز گفت: اجرایی شدن ۲۰ طرح کلان ملی از جمله محور‌های گفتگو‌های جلسه شورای عتف بود و مقرر شد با عملیاتی شدن این طرح‌ها اعتبارات مورد نیاز که دستگاه‌های اجرایی متعهد شده‌اند، محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991757

وب گردی

وب گردی