انگلیس در حال بازسازی سفارت خود در دمشق است

منابع مطلع به روزنامه رای الیوم گفتند، تجهیزات لازم برای بازسازی و تعمیر به ساختمان سفارت انگلیس در دمشق منتقل شده تا این سفارتخانه را برای افتتاح مجدد در آینده نزدیک مهیا کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رای الیوم نوشته است: درخواست‌های انگلیسی‌ها اخیرا برای گشودن سفارت این کشور در دمشق افزایش یافته به طوریکه «کارولین کاکس»، عضو مستقل مجلس اعیان انگلیس گفته است، انگلیس باید سفارتش در دمشق را بازگشایی کند زیرا فرصت دسترسی مستقیم به منابع اطلاعات را به آن می‌دهد.

کاکس که پیشتر نایب رئیس مجلس اعیان انگلیس بود در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی روسیه گفته بود: توصیه‌ مرا دولت هنوز نپذیرفته اما به هر حال اگر سفارت‌مان را باز کنیم انگلیس می‌تواند مستقیما اطلاعات را در سوریه از منابع آن‌ها بگیرد نه از منابع دیگر مثل ترکیه و غیره.

نظر کاکس در بین محافل انگلیسی موثر است چرا که او استاد علوم اجتماعی و فعال حقوق بشر هم هست.

در این راستا امارات اخیرا سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد و بحرین نیز تداوم فعالیت سفارت خود را در سوریه اعلام کرد.

عادی سازی روابط با دمشق پس از سفر عمرالبشیر -- رئیس جمهوری سودان -- به دمشق و دیدار با رئیس جمهوری سوریه از سوی کشورهای عربی آغاز شد، امارات به فاصله یک هفته از این سفر سفارت خود در دمشق را در مراسمی رسمی بازگشایی کرد.

بحرین نیز اعلام کرد فعالیت سفارت خود در دمشق را از سر خواهد گرفت، از سوی دیگر اخباری پیرامون عدم مخالفت عربستان سعودی مبنی بر حضور سوریه در اتحادیه عرب رسیده است.

عربستان همچنین بنابه‌آنچه فعالان اجتماعی منتشر کرده اند پرچم مخالفان مسلح سوری را پایین آورده است.

عادی سازی روابط با سوریه پس از جنگ هفت ساله نشان دهنده قبول این واقعیت از سوی غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنی بر پیروزی سوریه بر تروریسم در این کشور است، کشورهای که خود به نوعی پرچمدار و حامی تروریسم در سوریه و منطقه بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 991773

وب گردی

وب گردی