آزادی خواه: فضای دانشگاه‌های کشور پس از انقلاب به سمت اسلامی شدن حرکت کرده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی ترین چالش در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها، عدم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است.

احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار داشت: دانشگاه‌های ما درون نظام تمشیت می شوند و لذا نوع مدیریت آن ها نسبت به قبل از انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه است و فاصله بسیار زیادی دارد.

وی افزود: در واقع می توان گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلامیت در دانشگاه های کشور تبلور پیدا کرده است؛ نمازهای جماعت، اعتکاف های دانشجویی، اردوهای راهیان نور و جهادی و همچنین اقدامات زیادی که تشکل های دانشجویی به صورت خود جوش انجام می دهند، نشان می دهد که فضای دانشگاه های کشور به سمت اسلامی شدن حرکت کرده است.

آزادی خواه تصریح کرد: البته که هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم و تمام مسیر را به طور کامل طی نکرده ایم؛ یعنی برای رسیدن به یک حد استاندارد و قابل دفاع باید تلاش خود را بیشتر کنیم و راه های نرفته بسیاری داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اصلی ترین چالش در این راستا، عدم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه هاست؛ فضای علمی دانشگاه فضایی گفت و گو محور است و لذا بایستی از این فضا به نحو احسن استفاده کرد.

وی با بیان این که توسعه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اقدامات مثبتی را در این خصوص انجام می دهد اما بقیه ارکان دانشگاه نیز وظیفه دارند اقدامات مناسبی را در جهت گسترش کرسی های آزاد اندیشی انجام دهند.

آزادی خواه در پایان گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی سبب می شود میان دانشجویان بحث و تبادل نظر شکل بگیرد و تبع آن، هر دانشجویی بهترین نظر را از میان نظرات و دیدگاه های مختلف برگزیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991795

وب گردی

وب گردی