نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برگزار شد

نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور پنجشنبه 13 دی در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور پنجشنبه 13 دی در تهران برگزار شد.

سید محمد حسینی دبیرکل کانون در این جلسه اعلام کرد: به زودی کنگره ملی کانون با حضور اساتید متعهد و انقلابی از دانشگاههای ۳۱ استان کشور برپا می شود و ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی انتخاب می شوند.


حسینی در خصوص گزینه کانون برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولویت و تمرکز فعالیت های کانون در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی است که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است و بسیاری از آسیب های فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و درصورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می شود.

در این نشست یک روزه همچنین حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به نقل از امام خامنه‌ای گفت: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد با هدف گذاری درست و برنامه ریزی هوشمندانه می توان تمدن نوین توحیدی و اسلامی را به عنوان تمدن جایگزین مطرح کرد.


رئیس نهاد همچنین با ذکر خاطره‌ای از زبان فرماندهان حزب الله در نبرد سوریه و تحقق پیش بینی رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب خاطرنشان ساخت که در جنگ اراده‌ها ملتی پیروز است که با عزم و امید حرکت کند.

دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای مرکزی کانون دیگر سخنران مراسم بود که به تشریح جنگ اقتصادی آمریکا و بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ پرداخت و بر این نکته تأکید کرد: اگر اقدامات اقتصادی دولت مبتنی بر کار کارشناسی و در نظر گرفتن راهکارهای صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اقتصادی و با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و نیز همکاری های منطقه‌ای باشد مسیر عبور از مرحله دشوار کنونی سریعتر فراهم می‌شود.
دکتر پورابراهیمی در ادامه بر لزوم پیشگیری از فرار مالیاتی دلالان و سرمایه دارانی که به لطایف الحیل از پرداخت مالیات خودداری می کنند، تاکید کرد و افزود: اگر دولت از کارآمدی لازم برخوردار بود، می توانست تهدید اقتصادی فعلی را به فرصت پایان دادن وابستگی بودجه به فروش نفت تبدیل کند و در آمد نفت کلا به حساب صندوق توسعه واریز شود.
وی در توضیح ضعف نظارتی مجلس گفت: از مجلسی که در تراز انقلاب اسلامی نیست نباید توقع تصمیمات و اقدامات انقلابی داشت.

دکتر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی سخنران بعدی بود که با تبیین تحولات ۴دهه گذشته گفت: علیرغم تهدیدها و تحریم ها بدون تردید اینک ایران به یک قدرت منطقه‌ای خود بنیاد بعد از ۴۰ سال تبدیل شده و این واقعیتی است که سیاست‌مداران و نظریه پردازانی چون کوهن و هانتینگتون هم بر اساس تقسیم بندیهای خود به قدرت برتر، قدرتهای بزرگ منطقه‌ای و قدرتهای منطقه‌ای درجه ۲، به آن اذعان دارند.

دیگر سخنران این نشست دکتر زاهدی نماینده کرمان و عضو شورای مرکزی کانون بود که به تحلیل و نقد بودجه معاونت علمی، وزارت علوم و بهداشت پرداخت و یادآور شد که اگر مجلس در این زمینه بازنگری نکند سال آینده پروژه های مهمی مثل نانو، سلولهای بنیادین و زیست فناوری ونیز دانشگاهها با مشکل مواجه می‌شوند.
دکتر زاهدی همچنین به ارائه آماری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به ویژه علم و فناوری پرداخت.

در ادامه گزارشی توسط قائدشرف دبیر کمیته دانشجویی و راهکارهای فعال کردن کمیته های استانی و نیز نگرش سنجی افکار عمومی پیرامون مهمترین مسائل کشور و میزان رضایت و عدم رضایت نسبت به دستگاهها، نهادها و شخصیتهای کشور توسط دکتر اسماعیلی رئیس کمیته سیاسی کانون ارائه شد.

گفتنی است، تقدیم گزارش و برنامه‌های آتی، تبادل نظرات و تجربیات موفق دبیران استانی پایان بخش نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991806

وب گردی

وب گردی