شرایط پذیرش دانشجو در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی اعلام شد

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره پذیرش رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون‌ سراسری‌ سال 1398 اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با پذیرش رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری اطلاعیه ای منتشر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوطه شمانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند.

در این روش داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط می‌توانند در یکی از رشته محل‌هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصیل دهند.

همچنین داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال 1398 که از تاریخ 97/11/24 لغایت 2/12/139 می باشد ندارند و مطابق اطلاعیه مذکور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

گفتنی است؛ پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن 97 و مهر 98 نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

علاقمند برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت سنجش مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991812

وب گردی

وب گردی