وزیر ارتباطات: فیلترینگ جواب نمی‌دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد درباره فیلترینگ ، گفت: واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد‌جواد آذری‌جهرمی، در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی "شهر هوشمند" در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه صفت هوشمندی به مدیریت شهری برمی‌گردد، گفت: در شهر هوشمند ما با شهروندی سروکار داریم که هوشمندی دارد و مدیران باید از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از دوجهت شهر هوشمند دارای اهمیت است، افزود: نخست این که مشهد ویترین جمهوری اسلامی است و اولین مواجهه بسیاری از توریست‌ها به ایران تجربه اقامت شهر مشهد است و تصویری که از شهر مشهد در ذهن توریست شکل می‌گیرد، می‌تواند تصویر کل ایران باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نکته دوم شهر هوشمند را فراهم آوردن خلاقیت‌های تحصیل کرده‌های حوزهای سی تی عنوان کرد و گفت: افرادی پای کار می‌آیند که در این حوزه‌ها به صورت تخصصی کار می کنند، بنابراین هوشمندسازی مدیریت شهری خودش یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه اشتغال است.

آذری‌جهرمی در ادامه گفت: مشهد استارتاپ‌های قوی و بسیار خوبی دارد که از مشهد شروع کرده‌اند و در کشور فعالند و در چهلمین سال پیروزی انقلاب پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور را با مجوز وزارت علوم در شهر مشهد افتتاح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مشهد ظرفیت اقتصادی به همراه ظرفیت نیروی انسانی و توجه دولت را در زمینه هوشمندسازی به عنوان پتانسیل دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شورای شهر مشهد باید برای اکوسیستم مدیریت هوشمند شهری تصمیمات ویژه‌ای بگیرد، گفت: مشخص کردن تکالیف برای شهرداری مشهد در حوزه شهرهوشمند، باید برنامه‌ریزی شود.

آذری‌جهرمی افزود: در همه شهرهای هوشمند دنیا دیده می‌شود که موضوع شفافیت لحاظ می‌شود که این اتفاق مبارک در شهرداری هوشمند مشهد وقوع پیدا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: انحصار و رانت در اجرای پروژه‌های شهری مخالف اهداف شهرهوشمند است این هم نکته‌ای است که بنده به آن تاکید دارم و باید مقررات گذاری در شورا بشود و شهرداری تسهیل گری کند تا استارتاپ‌ها حضور بیشتری پیدا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: اطلاعات سرمایه ملی کشور است و شفافیت سازی اطلاعات در شهرداری مشهد یکی از اقدامات تسهیل‌گر و توانمندساز جوانان شهر مشهد است

وزیر ارتباطات: فیلترینگ جواب نمی‌دهد

وزیر ارتباطات درباره در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند مشهد درباره فیلترینگ نیز گفت: واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.

محمد جواد آذری‌جهرمی تصریح کرد: اینکه ما می‌گوئیم با بحث فیلتر مخالفیم، مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می‌افتد را نادیده می‌گیریم، اتفاقات هست و قطعا اشکالات و مخاطرات جدی هم وجود دارد.

وی افزود: اما این می‌تواند تبدیل به بستری شود که در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل بگیرد

آذری جهرمی تاکید کرد: . درست است، از نظر بحث امنیتی موضوع کلان داده‌ها می‌تواند مهم باشد.

وی افزود: اما یک روز و دو روز نیست که ما در کشور با مسئله فیلترینگ مواجهیم، واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991814

وب گردی

وب گردی