«بروکراسی اداری» به ارتباط صنعت و نوآوران خدشه وارد می کند/ تبدیل تحریم به فرصت با توسعه فناوری‌های بومی

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: واحد فارس در حد توان مالی، چهارچوب قوانین و امکانات موجود از دانشجویان مخترع و نوآور حمایت می کند.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و دبیر هیات امنای استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: با توجه به شرایط حساس و کنونی که کشور ما در آن قرار دارد، اقتصاد مقاومتی، توجه به تولیدات داخلی، حمایت از سرمایه های فکری و... باید در دستور کار تمام مسئولین قرار گیرد.

پیشقدم افزود: اولویت اول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولین دانشگاهی باید اختراعات، استارت آپ ها و نوآوری باشد و تجاری سازی محصولات در اولویت دوم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه تصریح کرد: تلاش های بسیاری در زمینه نزدیکی دانشگاه و صنعت صورت گرفته است؛ اما هنوز تا مرحله مطلوب فاصله بسیاری داریم که نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتر و کارشناسی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قوانین و بروکراسی پیچیده اداری مسائلی است که صنعت کشور را دچار اخلال می کند و از سوی دیگر نیز این مسئله سبب می شود که به ارتباط نوآورها و صنعت خدشه وارد شود و صنایع کشور کمتر هزینه مالی و نیروی انسانی و تجهیزاتی را برای قبول و استفاده از یک ایده طرح جدید دانشجویی را بپذیرد.

پیشقدم با تاکید بر روند رو به رشد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در دستور کار بوده و امروزه بسیاری از این محصولات دانشجویان در راستای اشتغال زایی دانشگاه و ورود دانشجویان به بازار کار تجاری سازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تبدیل تهدید به فرصت را مهم تلقی کرد و گفت: شاید اگر ما تحریم های اقتصادی و یک جانبه غرب علیه ایران را یک نعمت تلقی کنیم می توانیم این مشکلات را به یک فرصت جهت عرصه دادن به نوآورها برای گسترش تولیدات بومی و ملی و در نهایت تزریق به صنعت برای شادابی و به روز شدن علمی تبدیل کنیم.

پیشقدم با تاکید بر لزوم توسعه کارآفرینی و حمایت از محصولات دانش بنیان به عنوان اهداف دانشگاه، تصریح کرد: واحد شیراز در حد توان مالی، چهارچوب قوانین و امکانات موجود از دانشجویان مخترع و نوآور حمایت می کند.

وی حمایت و اعطای تسهیلات برای دانشجویان نوآوری و محققان از سوی دانشگاه را ضروری دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با اینکه خود درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی است؛ اما برای حمایت از دانشجویان به خصوص دانشجویان که طرح یا پژوهش آنان مقام استانی کسب کند تخفیف شهریه، وام دانشجویی بدون بهره و تقسیط شهریه در نظر می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991817

وب گردی

وب گردی