نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برگزار شد

نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، نشست فصلی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون از سراسر کشور دیروز (پنجشنبه ۱۳ دی ماه) در تهران برگزار شد.

حسینی: تمرکز کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس است

سید محمد حسینی، دبیرکل کانون در این جلسه از برگزاری کنگره ملی کانون با حضور اساتید متعهد و انقلابی از دانشگاه‌های ۳۱ استان کشور خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

حسینی در پاسخ به این سوال که گزینه کانون برای انتخابات ریاست جمهوری آینده چه کسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: اولویت و تمرکز فعالیت‌های کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس شورای اسلامی است، که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است و بسیاری از آسیب‌های فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و درصورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شورا‌ها شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد

در این نشست یک روزه همچنین حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری تصریح کرد: تردیدی در افول و فروپاشی قریب الوقوع تمدن غرب وجود ندارد با هدف‌گذاری درست و برنامه‌ریزی هوشمندانه می‌توان تمدن نوین توحیدی و اسلامی را به عنوان تمدن جایگزین مطرح کرد.

رئیس نهاد همچنین با ذکر خاطره‌ای از زبان فرماندهان حزب الله در نبرد سوریه و تحقق پیش بینی رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب خاطرنشان ساخت که در جنگ اراده‌ها ملتی پیروز است که با عزم و امید حرکت کند.

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای مرکزی کانون دیگر سخنران مراسم بود که به تشریح جنگ اقتصادی آمریکا و بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که اگر اقدامات اقتصادی دولت مبتنی بر کار کارشناسی و در نظر گرفتن راهکار‌های صاحب نظران و کارشناسان دلسوز اقتصادی و با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی ونیز همکاری‌های منطقه‌ای باشد مسیر عبور از مرحله دشوار کنونی سریعتر فراهم می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از فرار مالیاتی دلالان و سرمایه دارانی که به لطایف الحیل از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند تاکید کرد و افزود: اگر دولت از کارآمدی لازم برخوردار بود، می‌توانست تهدید اقتصادی فعلی را به فرصت پایان دادن وابستگی بودجه به فروش نفت تبدیل کند و در آمد نفت کلا به حساب صندوق توسعه واریز شود.

پورابراهیمی در توضیح ضعف نظارتی مجلس گفت: از مجلسی که در تراز انقلاب اسلامی نیست، نباید توقع تصمیمات و اقدامات انقلابی داشت.

خرمشاد: ایران اکنون به یک قدرت منطقه‌ای بعد از ۴۰ سال تبدیل شده است

در ادامه این جلسه خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی سخنران بعدی بود که با تبیین تحولات ۴دهه گذشته گفت: علیرغم تهدید‌ها و تحریم‌ها بدون تردید اینک ایران به یک قدرت منطقه‌ای خود بنیاد بعد از ۴۰ سال تبدیل شده و این واقعیتی است که سیاست‌مداران و نظریه پردازانی، چون کوهن و هانتینگتون هم بر اساس تقسیم بندی‌های خود به قدرت برتر، قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و قدرت‌های منطقه‌ای درجه ۲، به آن اذعان دارند.

زاهدی: کاهش بودجه وزارت علوم منجر به آسیب در پروژه‌های زیست فناوری می‌شود

زاهدی نماینده کرمان و عضو شورای مرکزی کانون از جمله سخنرانان دیگر این مراسم بود که به تحلیل و نقد بودجه معاونت علمی، وزارت علوم و بهداشت پرداخت و یادآور شد که اگر مجلس در این زمینه بازنگری نکند سال آینده پروژه‌های مهمی مثل نانو، سلول‌های بنیادین و زیست فناوری ونیز دانشگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی همچنین به ارائه آماری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به ویژه علم و فناوری پرداخت.

در ادامه گزارشی توسط قائدشرف دبیر کمیته دانشجویی و راهکار‌های فعال کردن کمیته‌های استانی و نیز نگرش سنجی افکار عمومی پیرامون مهمترین مسائل کشور و میزان رضایت و عدم رضایت نسبت به دستگاهها، نهاد‌ها و شخصیت‌های کشور توسط دکتر اسماعیلی رئیس کمیته سیاسی کانون ارائه شد.

تقدیم گزارش و برنامه‌های آتی، تبادل نظرات و تجربیات موفق دبیران استانی پایان بخش نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بود.

کد خبر: 991819

وب گردی

وب گردی