رایزنی بولتون با مقامات صهیونیست درباره فعالیتهای منطقه‌ای ایران

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا برای بررسی خروج واشنگتن از سوریه و آنچه «ضرورت مقابله با ایران» خوانده است، به فلسطین اشغالی و ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا از سفر خود به ترکیه و فلسطین اشغالی برای بررسی خروج نیروهای آمریکا از سوریه خبر داد.

جان بولتون با انتشار پیامی در توییتر خود ضمن اعلام اینکه روز جمعه به فلسطین اشغالی و ترکیه سفر خواهد کرد افزود با مقامات رژیم صهیونیستی و ترکیه درباره آنچه «ضرورت مقابله با رفتار شرورانه ایران در منطقه» خواند، بحث خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد «درباره راه‌های جلوگیری از ظهور مجدد گروه تروریستی داعش در منطقه» با مقامات صهیونیستی و ترکیه‌ای رایزنی خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی مبارزه با گروه داعش است که بنا به گزارش رسانه‌های جهان و اذعان مقامات آمریکا، واشنگتن، تل‌آویو و آنکارا از عاملان ایجاد و حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه به‌ ویژه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بودند.

به گفته بولتون، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز او را در این سفر همراهی می‌کند.

ترامپ اوایل ماه گذشته میلادی از تصمیم خود برای خارج کردن فوری و کامل نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد. این تصمیم، انتقادات زیادی را از جانب اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به دنبال داشت. لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه این تصمیم را یک «فاجعه» خواند و افزود در صورت خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، اعتبار آمریکا زیر سؤال خواهد رفت.

رئیس‌جمهور آمریکا اما اخیراً با عقب‌نشینی از اعلام اولیه خود مبنی بر خروج فوری نیروهای آمریکا از سوریه، هفته گذشته تأکید کرد این خروج به‌ آرامی و طی چند ماه انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 991828

وب گردی

وب گردی