طرح بازی و یادگیری آموزش و پرورش از بهمن ماه اجرایی می شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور فرهنگی گفت: طرح بازی و یادگیری وزارت آموزش و پرورش در بهمن ماه به طور رسمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبرزاده، مشاور وزیر در امور فرهنگی در نشست هم‌اندیشی «بازی و یادگیری» در دبستان دخترانه محدثه اظهار داشت: باید قدر چنین فرصتی را بدانیم؛ خوشحالم در جمعی حضور دارم که به مقوله «بازی» اهمیت می دهند. توجه وزارت آموزش و پرورش به تاثیر بازی در امر یادگیری را باید به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم این طرح خوب را در سطح کشور تسریع دهیم. زمانی تصور می شد اسباب بازی فقط مربوط به بچه هاست؛ اما حالا می دانیم «بازی» شروع یادگیری در زندگی است. ما حتی همین حالا هم مشغول بازی هستیم؛ بازی بزرگسالان. متاسفانه ما هم معنای درست «بازی» را نمی دانیم.

اکبرزاده تصریح کرد: این جمع آغازکننده فرآیندی عظیم در زمینه یادگیری خواهد بود. ان شاءالله در بهمن ماه، شروع رسمی طرح را داریم. ما پژوهشی بر اساس بازی‌محوری انجام دادیم که دانش آموز دبستانی ما ظهر اجازه نمی داد مادرش به دنبالش بیاید و روز جمعه مادرش با مربی او تماس می گرفت و می گفت فرزندم می خواهد به مدرسه بیاید!

وی ادامه داد: ما بچه ای داشتیم که نیازمند گفتاردرمانی بود و بعد از یکسال از طریق بازی به جایی رسیده که به صورتی واضح و شیوا، شعر می‌خواند. ما می توانیم از طریق بازی، مهارت های اجتماعی را به کودکان آموزش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991845

وب گردی

وب گردی