لزوم توجه به آرامش خانه در بازگشت دانشجویان برای تعطیلات

با اتمام یک ترم دوران تحصیلی دانشجویان و بازگشت‌شان به خانه ممکن است تنش ها و مشکلاتی در منزل به وجود آید که با افزایش سطح استرس همراه بوده و نگرانی هایی را برای والدین به وجود می‌آورد. در همین راستا یکی از محققین دانشگاه واشنگتن به ارائه راهکارهایی برای والدین و فرزندانشان، جهت جلوگیری از این مشکل پرداخته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگامی که دانشجویان برای تعطیلات زمستانی کالج به خانه‌های خود باز می‌گردند، نیاز است شرایط داخلی منزل هماهنگ شود تا مشکل به وجود نیاید؛ زیرا ممکن است والدین در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن تعطیلات باشند؛ اما دانشجو که مشتاق است استقلال تازه یافته اش را امتحان کند، دچار عصبانیت شود.

«کارن لوین کوبورن» معاون دانشجویی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می گوید:« تعطیلات زمستانی اولین دوره حضور در خانه برای دانشجویان سال اولی است که از تابستان به کالج رفته اند. ترم اول در کالج ممکن است اولین نگاه اجمالی آن‌ها به آزادی باشد. آنها می خواهند وقتی به خانه نیز باز می گردند همین حالت استقلالی که به تازگی به دست آورده اند، حفظ شود.»

کوبورن که یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای پدر و مادر برای درک سال‌های کالج» نیز هست راه هایی را برای دانشجویان و والدینی که فرزندانشان برای تعطیلات زمستانی به خانه می آیند، ارائه کرده است که در ادامه برخی از آن ها را بیان می‌کنیم.

درصورتی که دانشجویان برای تعطیلات و استرس امتحانات به خانه آمدند، از خود واکنش های نامناسب نشان ندهید

کوبورن یادآور می شود زمانی که دانشجویان با چشمانی خواب آلود و خسته به خانه می آیند، والدین نباید شوکه شوند. اکثر دانشجویان که امتحانات پایان ترم را تمام کرده اند، ممکن است دو روز اول بخوابند. والدین باید آن ها را درک کنند و حریم خصوصی برای آن ها به وجود آورند این افراد نسبت به دیگر اعضای خانواده به توجه بیشتری احتیاج دارند.

آماده باشید تا در مورد مسائل مالی به طور باز صحبت کنید

کوبورن اظهار داشت که والدین باید زمانی را برای بحث و گفت و گو در مورد مسائل مالی با دانشجو اختصاص دهند تا ضرورت بودجه بندی را به آن ها یادآوری کنند. از آنجایی که پول برای والدینی که فرزندان خود را برای تحصیل به کالج می فرستند ممکن است مسئله ساز شود باید این مسئله در همان ابتدا برای دانشجو روشن شود. هزینه بالای کالج، همراه با فقدان مهارت های بودجه‌بندی دانشجو ممکن است، باعث تنش شود. والدین باید بودجه دانشجویی، میزان دریافتی دانشجو و هزینه تحصیل آنان را مورد بحث قرار دهند. ممکن است دانشجویان در سال اول توانایی مدیریت پول خود را نداشته باشند.

شگفت زده نشوید اگر مبحث زمانی، موضوعی بسیار مهم شود

ممکن است در ابتدا دانشجویان بخواهند زمان بیشتری را در بیرون از منزل به سر ببرند. برای حل این مسئله سعی کنید درک متقابل بین فرزندانتان به وجود آورید و زمانی را برای بحث و صحبت در مورد مسائل موجود اختصاص دهید.

مکالمات بین والدین و دانشجویان ضروری است و می تواند بسیار با ارزش باشد

تعطیلات زمستانی یک فرصت برای دانشجویان است تا در مورد تغییرات به وجود آمده، آموخته ها و نحوه تکامل اهدافشان صحبت کنند. مکالمات بین والدین و فرزندان خود در مورد این موضوعات می تواند برای هر دو طرف بسیار مفید باشد. این صحبت ها می تواند تجربیاتی که فرزندان در مورد اهداف حرفه ای، ایده ها و کتاب ها به دست آورده اند را به والدین انتقال دهد تا تجربه ای غنی از فرزندان خود بیاموزند که خود باعث افزایش اعتماد به نفس دانشجو نیز می شود. پس بدون قضاوت گوش دهید. از فرزندتان بخواهید کتاب مورد علاقه خود را به شما توصیه کنند.

برنامه ریزی داشته باشید

از آنجایی که تعطیلات زمستانی می تواند تقریبا یک ماه طول بکشد، هماهنگ کردن برنامه های خانواده در طول فصل تعطیلات ممکن است سخت به نظر برسد پس زمانی که در حال برنامه ریزی برای زمان هستید، دانشجویی که تازه از دانشگاه به تعطیلات آمده را هم در نظر داشته باشید تا وی بین گذر زمان با دوستان و خانواده احساس راحتی کند.

از انجام هر کاری برای دانشجو خودداری کنید

هنگامی که فرزند شما باز می گردد کار آسانی‌ست تا عادت های قدیمی را تکرار کنید؛ اما توجه داشته باشید که او به شرایط دور از خانواده و انجام کارها به صورت مستقل عادت کرده است پس شرایط را به همین صورت نگه‌ دارید تا راحت تر روی پاهای خود بایستد. وی را تشویق کنید تا کارهایی که در کالج انجام می داده را نیز در منزل انجام دهد مانند ایجاد ارتباط با دانشگاه، تعمیرات ماشین و کامپیوتر و امور مالی. به این ترتیب فرزند شما به رشد و تکامل خود ادامه خواهد داد. تلاش کنید تا در عین حال که از فرزندان خود حمایت می کنید استقلال آن ها را هم به رسمیت شناخته و در جهت حفظ آن کمک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 991902

وب گردی

وب گردی