امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت معارف افغانستان/ ایجاد مدارس سما در کردستان عراق

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس تفاهم نامه سازمان سما نسبت به ایجاد مدارس و آموزشکده ها در افغانستان اقدام خواهد کرد.

دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص راه اندازی مدارس سما در واحد افغانستان گفت: باتوجه به ماموریتی که دکتر طهرانچی به من محول کرده اند برای بحث پیرامون راه اندازی واحد سما در افغانستان سفری به این کشور داشتم و با در نظر گرفتن اشتیاق مردم افغانستان به تحصیل در مدارس ایرانی قرار شد هیاتی از وزارت معارف افغانستان به ایران سفر کنند تا تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت معارف امضا شود.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، سازمان سما نسبت به ایجاد مدارس و آموزشکده ها در افغانستان اقدام خواهد کرد. خلاصه فعالیت هایی بود که در سفر به افغانستان انجام شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان در بین دانشگاه های دولتی یک برند است و مردم به این دانشگاه اعتقاد دارند. همین موضوع باعث شده تا مدارس و آموزشکده ها جای خودشان را در کابل بازکنند.

دکتر منظری توکلی ادامه داد: بدون شک کار علمی نیاز به اقدامات علمی و پژوهش های علمی دارد. مشخص شد در افغانستان با توجه به مشکلات، سه میلیون و هفتصد هزار نفر از دانش آموزان افغانستانی، دچار مشکل هستند و اگر بخشی از مراکز را در شهرهای بزرگ و ایالت ها در اختیار بگیریم همین ها می توانند امکاناتشان را در دوردست‌ها و روستا‌ها در اختیار مردم بگذارند.

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در مورد راه اندازی واحد عراق اظهار داشت: قرار است به زودی در کشور عراق هم این اقدامات صورت بگیرد و مدارس سما را راه‌اندازی کنیم. حتی طی تماس تلفنی که روز گذشته با مدیرکل حوزه ریاست دفتر وزیر عراق داشتم وی برای ساخت مدارس سما در این کشور ابراز علاقه کرد و درخواست داشت تا به سرعت اقدامات برای ایجاد مدارس صورت گیرد.

دکتر منظری توکلی تاکید کرد: در کردستان عراق کرد ها هم علاقه زیادی به ایجاد مدارس و آموزشکده های سما دارند و فکر می کنم پرطرفدارترین مدارس و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما در آنجا باشند.

وی تصریح کرد: طبیعی است نیروی انسانی کارآمد مهم ترین عامل موثر در توفیق هر امر انسانی است؛ بنابراین با دستور دکتر طهرانچی در این دانشگاه بخش سما روی بحث نیروی انسانی در توانمندسازی، جذب و به کارگیری نیروی انسانی تلاش زیادی انجام می دهد و یک کارگروه برنامه ریزی می کند و همه اعضای خبرگان و تعلیم و تربیت هستند و با نظر این نفرات اقدامات اجرایی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991917

وب گردی

وب گردی