رنگ پودری الکترواستاتیک، برنده دو جایزه از دانشگاه آزاد

رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی باکتریال شرکت رنگین نانو ساختار به‌عنوان محصول برتر فناوری سطح اول در اولین فن بازار تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد کشور برگزیده شد؛ همچنین این محصول به عنوان فناوری برتر در جشنواره فرهیختگان سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

به گزارش گروه علم و فناوی ایسکانیوز، در اولین فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی که 17 تا 19 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی‌باکتریال شرکت رنگین‌نانو‌ساختار به‌عنوان محصول برتر فناوری سطح اول برگزیده شد. همچنین مهدی رحمانی مدیرعامل شرکت رنگین‌نانو‌ساختار برای ارائه این محصول به عنوان فناور برتر در جشنواره فرهیختگان سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

رحمانی درباره این محصول می‌گوید: « رنگ‌های پودری الکترواستاتیک به‌صورت ویژه برای استفاده در تجهیزات پزشکی و محیط بیمارستانی ساخته شده است.»

وی‌ درباره ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد گفت: «در این جشنواره از 22 اثر از 1400 واحد دانشگاهی سراسر کشور قدردانی شد که رنگ‌های پودری الکترواستاتیک به عنوان فناوری‌برتر شناخته شد.»

رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال حاوی نانو ذرات، ترکیبی شامل پلیمرهای پلی استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ٥٠ نانومتر هستند. این عناصر در یک فرآیند سه مرحله‌ای در شرایط دمایی خاص تشکیل یک ترکیب یکنواخت ( فاین پودر) می‌دهند. این پودر با روش الکترواستاتیک روی سطح فلزی نشانده شده، در کوره با دمای ١٨٠ تا ٢٠٠ درجه تبدیل به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی جالب توجه خواهند شد. این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر توانایی نابود کردن ٩٩.٩٩ درصد باکتری‌های گرم مثبت و منفی از خانواده‌های E.Coli و استافیلوکوکوس‌ها را دارد که به عفونت‌های بیمارستانی معروف هستند.

رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی باکتریال شرکت رنگین نانو ساختار تا‌کنون در چند اتاق عمل مورد استفاده قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این محصول دارای گواهی نانومقیاس بوده و فناوری آن به صورت اختراع در داخل کشور و در قالب پتنت در خارج کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991939

وب گردی

وب گردی