دیدگاه های جدید در مورد سرطان سینه تهاجمی

محققین دانشگاه کاردیف پروتئینی را کشف کرده اند که منجر به ایجاد سرطان سینه تهاجمی می شود و می تواند هدفی برای ایجاد درمان های جدید و موثر برای این سرطان باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پروفسور مت اسمالی در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی دانشگاه کاردیف اذعان داشته است که روزانه 150 مورد سرطان سینه در بریتانیا تشخیص داده می شود. برای رسیدن به نتایج بهتر برای درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه، نیاز به درک بهتر این بیماری است. به این منظور وی و همکارانش نوعی سرطان تهاجمی سینه موسوم به سرطان سینه سه گانه منفی که به هورمون درمانی مقاوم هستند را مورد بررسی قرار دادند. بررسی ها نشان داد پروتئینی به نام LYN در زنده نگه داشتن و تقسیم سلول های سرطانی دخیل است و در مورد سلول های سرطانی مهاجم سینه، بیان این پروتئین از کنترل خارج شده و منجر به رشد،‌ پراکندگی و تهاجم کنترل نشده این سرطان می شود.

ادامه بررسی ها نشان داد که مجموعه ای از سرطان های سینه سه گانه منفی با موتاسیون در ژن BRCA1 همراه هستند و LYN می تواند روشن شده و به طور مستقیم و به عنوان نتیجه از دست رفتن BRCA1، بقای سلول های سرطانی را افزایش دهد. تداخل با عملکرد LYN تحت شرایط آزمایشی، سلول های جهش یافته برای BRCA1 را می کشد. با شناسایی نقش LYN در اشکال تهاجمی سرطان ها، می توان به ایجاد درمان های هدفمند برای سرطان سینه فکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991958

وب گردی

وب گردی