کشف درمانی که بینایی را از عفونت ها یا تروماهای چشمی نجات می دهد

محققین دانشگاه بیرمنگام، قطره چشمی را تولید کرده اند که می تواند اسکارهای موجود روی سطح چشم که بینایی فرد را تهدید می کنند، سریعا کاهش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سطح چشم(قرنیه) معمولا شفاف است، اما اسکارهای ناشی از عفونت یا ترومای چشمی موجب کدر شدن آن می شوند و همین امر منجر به تیره کردن بینایی و گاها نابینایی می شود. در مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است محققین دانشگاه بیرمنگام قطره چشمی را تولید کرده اند که به گفته آن ها می تواند بهبودی چشم را تسریع کند، اسکار را کاهش دهد و شفافیت قرنیه را نیز در مقایسه با درمان های استاندارد موجود به مراتب افزایش دهد.

درمان های استاندارد موجود برای این مشکلات چشمی معمولا شامل آنتی بیوتیک ها و کورتیکواستروئیدهایی هستند که التهاب را کاهش می دهند و با قابلیت سر کنندگی که دارند موجب می شوند که طی پلک زدن آسیب کمتری به چشم وارد شود. این درمان ها می تواند تا حدی به بینایی کمک کنند و محیط چشم را نیز استریل کنند اما با این وجود، باز هم برخی از بیماران به دلیل اسکاری که روی قرنیه شان شکل می گیرد، دچار تاری دید می شوند. برای حل این مشکل پروفسور لیام گراور در بیرمنگام قطره چشمی را تولید کرده است که شامل یک ژل مایع حاوی یک پروتئین ترمیم کننده زخم موسوم به دکورین(decorin) است. این ژل مایع موجب می شود که دکورین روی سطح چشم حفظ شده و مانند یک بانداژ درمانی برای قرنیه عمل کند و موجب بهبودی آسیب چشمی بدون شکل گیری اسکار شود. به عقیده محققین این قطره چشمی ضد اسکار می تواند به میزان بسیار زیادی نتایج درمانی بیماران مبتلا به عفونت و ترومای چشمی را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991961

وب گردی

وب گردی