دانشگاه آزاد در ارتقای رنکینگ بین‌المللی ایران نقش موثری دارد

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات امنای خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی کشورمان به خوبی در مسیر توسعه و ترقی پیش می رود و این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از بیرجند، دکتر علیرضا منادی که به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی حضور داشت با اشاره به برند جهانی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی و اجتماعی است که بخش عظیمی از بار آموزش عالی ایران اسلامی را بر عهده دارد و سهم بسیار موثری در ارتقای رنکینگ بین‌المللی کشورمان داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مالی پربرکت و دعای خیر حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت، گفت: در ابتدای انقلاب، امام فرمودند که همه جای ایران باید مدرسه درست کنیم و امروز شاهد هستیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشورمان و حتی خارج شعبه دارد و تاکنون ۶ میلیون دانش آموخته داشته است.

منادی با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و هفتصد هزارنفری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مساحت بیست ملیون متر مربعی فضای آموزشی این دانشگاه نیز از مساحت پنج کشور کوچک جهان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه ازاد اسلامی به مجموعه ای پویا و پیشرو در امر آموزش عالی تبدیل شده است، حضور نخبگان و فرهیختگان استان در هیئات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مغتنم برشمرد و گفت: چون هیات امنای استانی با ترکیبی از نخبگان و فرهیختگان هر منطقه است، می تواند در توسعه و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی استان بسیار موثر باشد.

فرهاد فلاحتی نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضمن تشکر از حضور منادی در هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی کشورمان به خوبی در مسیر توسعه و ترقی پیش می رود و این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تابعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه شرایط ارزشمندی با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برای توسعه و اعتلای دانشگاه فراهم شده، گفت: قطعا در این شرایط شاهد تحول بنیادین در حوزه تمدن سازی اسلامی خواهیم بود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر سید حسن هاشمی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن معرفی برخی شاخص ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به ویژه در جذب دانشجوی خارجی به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده پرداخت و از حضور منادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای هیات امنا تشکر و قدردانی کرد.

همچنین دکتر حبیب ا... نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان خراسان جنوبی و رؤسای واحدهای دانشگاهی استان، موضوعات مورد نظر دستور کار اجلاس هیات امنا را مطرح کردند و تصمیمات لازم توسط اعضای هیات امنا اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991967

وب گردی

وب گردی