جزئیات بودجه دانشگاه‌های سطح یک کشور/ از کاهش 1.58 درصدی دانشگاه تبریز تا افزایش 38 درصدی دانشگاه تهران

براساس لایحه بودجه 98 کل کشور می توان گفت در میان دانشگاه سطح یک کشور دانشگاه تهران و دانشگاه شریف بیشترین افزایش بودجه را داشته اند، در مقابل بودجه دانشگاه تبریز نیز 1.58 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش متن کامل لایحه بودجه 98 کل کشور منتشر شد، در این لایحه علاوه بر بودجه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، بودجه های دانشگاه های کشور نیز ذکر شده بود.

در این میان، افزایش برخی از دانشگاه های کشور رشد چشمگیری داشته در مقابل رشد بودجه برخی دانشگاه‌های کشور نیز رشد چندانی نداشته است و حتی در یک مورد نیز شاهد کاهش بودجه نسبت به سال گذشته هستیم.

کاهش 1.58 درصدی بودجه دانشگاه تبریز نسبت به سال گذشته

نمودار زیر بیانگر میزان بودجه سال 98 دانشگاه های عمومی سطح یک کشور و مقایسه آن با سال گذشته است:

با توجه به نمودار فوق می توان گفت دانشگاه تهران با یک هزار و 104 میلیارد و 677 میلیون و 900 هزار تومان، بیشترین بودجه را میان دانشگاه های عمومی سطح یک کشور دریافت کرده و بودجه آن نسبت به سال گذشته 38.43 درصد افزایش داشته است.

از طرفی بودجه امسال دانشگاه تبریز 275 میلیارد و 331 میلیون و 200 هزار تومان است این درحالی است که میزان بودجه این دانشگاه در سال گذشته، 279 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است و نسبت به بودجه سال گذشته 1.58 درصد کاهش داشته است.

افزایش 13.33 درصدی بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته

نمودار زیر بیانگر میزان بودجه سال 98 دانشگاه های تخصصی سطح یک کشور و مقایسه آن با سال گذشته است:

باتوجه به نمودار فوق می توان دریافت بودجه دانشگاه صنعتی شریف درسال 98، با 387 میلیارد و 112 میلیون و 200 هزار تومان در میان دانشگاه های تخصصی سطح یک کشور بیش ترین بودجه را دریافت کرده است، بودجه این دانشگاه نسبت به سال گذشته 13.33 درصد افزایش یافته است.

نمودار زیر شامل بودجه دانشگاه های سطح یک عمومی و تخصصی در کنار یکدیگر است:

چه خبر از بودجه امسال پژوهشگاه‌ها؟

نمودار زیر بیانگر میزان بودجه امسال پژوهشگاه‌ها‌ست:

با توجه به نمودار فوق می توان دریافت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با 18 میلیارد و 300 میلیون تومان بیش ترین بودجه امسال را دریافت کرده است، همچنین موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با 150 میلیون تومان کم ترین بودجه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991978

وب گردی

وب گردی